فکرش را بکنید برای رساندن سرعت یک خودروی 4,103 کیلویی از صفر به 100 ظرف 3 ثانیه به چه میزان انرژی نیاز است. خود باتری این خودرو 1326 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت این باتری 212.7 کیلووات ساعت است. مجله کار اند درایور ظرفیت ناخالص این باتری را 246.8 کیلووات ساعت محاسبه کرده است. فقط جهت مقایسه یک خودروی پرطرفدار و معمولی در بازار آمریکا مثل تویوتا کرولا 1,295 کیلوگرم وزن دارد و گنجایش موتور آن 2 لیتر است. یا هیوندایی الانترا 1,236 کیلوگرم وزن دارد.
باز هم جهت مقایسه با پک باتری هامر جی ام سی می توان دو دستگاه خودرو مثل مرسدس بنز ای.کیو.اس EQS، لوسید ایر، تسلا مدل اس پلید و ریویان مدل R1T تولید کرد.
در مقایسه با خودروهای جمع و جور اروپایی حتی می توان به هر پک باتری هامر، 4 دستگاه خودروی پژوی برقی e-208 یا 5 دستگاه فیات 500 برقی تولید کرد. شاید حتی اگر ظرفیت ناخالص اندازه گیری شود 5 پژو 208 برقی و 6 فیات 500 برقی تولید کرد.
ظرفیت سرنشین همه این خودروهایی که نامبرده شد، همان 5 نفر است. جی ام حتی نمی تواند ادعا کند که فضای بار هامر نسبت به این خودروها خیلی قابل توجه است چون میزان بار مجاز برای هامر برقی فقط 590 کیلوگرم است. در مقایسه R1T ریویان ظرفیت بار 798 کیلوگرم دارد.
پس اگر تعداد سرنشین یا ظرفیت بار آن خیلی تفاوت زیادی ندارد شاید پیمایش به ازای هر بار شارژ آن این پک باتری را توجیه می کند؟ در حالی که این هم نیست چون پیمایش هامر برقی به ازای هر بار شارژ 530 کیلومتر است و در مقایسه هیوندایی سوناتای هیبریدی یا هوندا آکورد هیبریدی همین میزان پیمایش را ایجاد می کنند. حتی تویوتا پیریوس هم پیمایش بهتری به ازای هر بار شارژ با برق ایجاد می کند. ریویان R1T دوبرابر هامر برقی پیمایش به ازای هر بار شارژ دارد.
بگذارید دقیق بگوییم: جی ام یک خودروی پیکاپ برقی با 4,103 وزن را به قیمت 110,295 دلار می فروشد که فقط گنجایش 5 سرنشین دارد و 590 کیلوگرم بار حداکثر ظرفیت بار آن است و پیمایش آن به ازای هر بار شارژ فقط 530 کیلومتر است. چون ظرفیت باتری آن 212 کیلووات ساعت است دو برابر خودروهای عادی هم وقت برای شارژ شدن لازم دارد.
شاید تنها دلیلی که باقی می ماند مشتری این پیکاپ با این مشخصات را ترجیح دهد، «باحال بودن» a "cool” vehicle آن است. می تواند خرچنگی یا اوریب حرکت کند. و صفر تا 100 این غول بی شاخ و دم، 3 ثانیه است.
با این اوصاف، هدف از ساخت هامر برقی، هدف مشترک گذار خودروها از بنزینی به برقی نمی تواند باشد. بیشتر هدف این است که حتی می توان یک پیکاپ عظیم الجثه برقی با عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب] بالا هم داشت.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/