فعالیت های ساخت و احداث این کارخانه در شهر چانگچون Changchun city از ایالات شمال شرقی جیلین، از ماه آوریل شروع شده و برای آن 20.93 میلیارد یوآن در نظر گرفته شده است.
زمان آغاز تولید در این خط دسامبر سال 2024 تعیین شده است. ظرفیت تولید این کارخانه 150 هزار دستگاه است. سه مدل خودروی برقی از جمله شاسی بلند ایی.ترون e-tron از اهداف احداث این کارخانه در چین است.
یکی از سخنگویان گروه فولکس واگن گفته است: «پروژه ی آئودی اف ای دبلیو ان ایی وی Audi FAW NEV سنگ بنای راهبرد تولید خودروهای برقی آئودی در چین است. احداث این کارخانه از فصل دوم سال 2022 آغاز می شود.»
آئودی از برندهای ممتاز گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است و از اکتبر 2020 با شرکت اف ای دبیلو در چین یادداشت تفاهم به امضا رسانده است تا خودروهای برقی ممتاز در بازار چین تولید کند. چین چند سالی است که عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان را از چنگ آمریکا بیرون کشیده است.
در ماه نوامبر سال 2021 آئودی دلیل عقب افتاده از برنامه ها را دشواری و تأخیر در اخذ تأییدیه های لازم از مقام های مسئول حکومتی در کشور چین اعلام کرده بود.
خودروساز آلمانی فولکس واگن شراکت دیرینه ای با اف ای دبیلو FAW در چین دارد و محصولات مشترک آنها در کارخانه های چانگچون و شهر فوشان تولید می شود.
آئودی با خودروساز دیگر چینی سائیک SAIC که در شهر شانگهای مستقر است هم وارد مذاکره شده و در حال برنامه ریزی برای ارائه مدل های جدید خودروهای برقی است. هدف آئودی تصاحب یک سوم از سهم بازار خودروهای برقی چین تا سال 2025 است.