لی شوفو، رییس هیات مدیره جیلی در پکن اظهار کرد وی یک پیشنهاد سیاستی برای تسهیل مقررات نقشه و در عین حال رعایت امنیت ملی ارایه کرده که در کنفرانس مشورتی سیاسی حزب خلق چین مورد بررسی قرار خواهد کرد.
به گفته وی، توسعه خودروهای خودران در چین به حمایت نقشههای دیجیتالی دقیق نیاز دارد.
خودروهای خودران از طریق حسگرها به جمع آوری اطلاعات می پردازند تا برای تهیه نقشه های جدید و بهبود نقشه های فعلی استفاده کنند. این آمار با فناوری ناوبری یکپارچه می شود تا خودرو بتواند ایمنترین و صحیحترین مسیر را انتخاب کند.
رییس هیات مدیره جیلی گفت: مقررات کنونی شرکتها را ملزم می کند برای انجام مطالعات نقشه برداری، مجوز دریافت کنند که طراحی خودروهای خودران را دشوار می سازد.
بسیاری از خودروسازان چینی که به دنبال طراحی خودروهای خودران هستند، درصدد شراکت با شرکتهای فناوری برآمده اند که مجوزهای لازم را در اختیار دارند.
شرکت موتور جست و جوی بایدو با شرکت چری، BYD Co و بایک موتور متحد شده است و شرکت تجارت الکترونیکی علی بابا هم با سایک موتور پیمان همکاری بسته و به طور مشترک در زمینه فناوری اتوماتیک کار می کنند.
ولوو که در سال ۲۰۱۰ از سوی جیلی خریداری شد، در نخستین موج خودروسازانی قرار داشت که به تست خودروهای اتوماتیک در جاده های چین پرداختند اما هیچ شراکتی با شرکتهای فناوری چینی اعلام نکرده است.
بر اساس گزارش رویترز، در سطح جهانی این توافق نظر وجود دارد که باید این فناوری نوپا تحت ساماندهی قرار گیرد و اصلیترین نگرانیها مربوط به مسئولیت قانونی در یک تصادف احتمالی خواهد بود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/