این خودروساز که پیش بینی خود را برای تحویل خودرو در سال 2021 در هفته گذشته از 9.3 میلیون به 9 میلیون کاهش داد، در حال آماده شدن برای احتمال ادامه بحران فعلی کمبود تراشه حداقل تا اوایل سال 2023 است.
بر اساس این گزارشف در بدترین سناریو ممکن است تعداد خودروهای تحویلی در سال آینده به 8 میلیون دستگاه کاهش یابد اما حتی اگر اوضاع نسبتاً خوب پیش برود، تحویل خودروها ممکن است کمی کمتر از امسال باشد.
فولکس واگن از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری و اعلام کرد که انتظار دارد وضعیت عرضه در سال 2022 کمی کاهش یابد، اما نیمه اول سال آینده بسیار پرنوسان خواهد ماند.
خودروسازان آلمانی از جمله بی ام و BMW و دایملر Daimler نیز پیش بینی کرده اند که مشکلات مربوط به تراشه تا سال 2022 ادامه داشته باشد و شرکت BMW روز پنجشنبه در گفتگو با رویترز تأیید کرد که انتظار ندارد تا نیمه دوم سال آینده این بحران فروکش کند.
واحد آئودی فولکس واگن، که در کنار نام تجاری اشکودا، تعطیلات کریسمس خود را به دلیل مشکلات عرضه تا 10 ژانویه تمدید کرده است، پیش بینی کرد که این وضعیت "ماه های متوالی" ادامه خواهد داشت.
سخنگوی این شرکت گفت: ما پیش بینی می کنیم که در سال آینده ماه ها درگیر این بحران باشیم. این کمبود می تواند برای مدت طولانی تری ادامه یابد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/