این خبر، باور فراگیر در میان خودروسازان ژاپنی را نشان می دهد که انواع مختلف خودروها شامل هیبریدی، برقی و هیدروژنی در کربنزدایی صنعت خودرو در دهه های آینده نقش ایفا خواهد کرد. دیدگاه مذکور برخلاف دیدگاه خودروسازان دیگر مانند جنرال موتورز، جگوار لندروور و ولوو کار است که قصد دارند فقط با فروش خودروهای برقی، از هم اکنون تا دو دهه آینده به وضعیت کربن خنثی دست پیدا کنند.
موتورهایی که با سوختهای کربن خنثی کار می کنند، تلاشی برای نجات صدها هزار شغل مربوط به قطعات موتور احتراقی هستند که در صورت تغییر جهت کامل صنعت خودروسازی به سوی خودروهای برقی در ژاپن محو خواهند شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد تویوتا ماه گذشته در اظهاراتی گفته بود موتورهای سنتی نیاز به تغییرات جزئی مانند تغییر سیستم تامین و تزریق سوخت دارند تا قادر باشند با هیدروژن کار کنند.
با تشدید مقررات محیط زیستی از سوی کشورهای جهان، خودروسازانی نظیر تویوتا تولید خودروهای برقی را افزایش می دهند. ژاپن اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به وضعیت کربن خنثی دست پیدا کند و استفاده از سوخت هیدروژنی را ترویج می کند.
تویوتا برای عرضه ۱۵ مدل خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده و ۱۳.۵ میلیارد دلار در یک دهه آینده برای توسعه ظرفیت تولید باتری سرمایه گذاری می کند. با این حال همزمان به ساخت خودروهایی که با هیدروژن کار می کنند، ادامه می دهد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/