کد خبر: ۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
رئیس شورای رقابت در پاسخ به میزان:

در فروش بهمن هیچ انحصاری صورت نگرفته است / سازمان گسترش باید سهامش در خودروسازی ها را بفروشد

شیوا اعلام کرد: در واگذاری سهام گروه بهمن هیچ انحصاری صورت نگرفته است و طبق مصوبه سالهای گذشته سهام سازمان گسترش در خودروسازی ها باید واگذار شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ رضا شیوا رئیس شورای رقابت در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به میزان مبنی بر اینکه شورای رقابت پیش از این اعلام کرده که فروش بهمن انحصاری است؟ گفت: هیچ شائبه ای در این واگذاری وجود ندارد و یک گروه قطعه سازی تصمیم گرفتند که خودروسازی بهمن را خریداری کنند، این موضوع هیچ اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: قطعه ساز بودن کروز هیچ ارتباطی به انحصار ندارد فقط این قطعه ساز نمی تواند اعضای هیات مدیره مشترک با ایران خودرو و بهمن داشته باشد.

شیوا همچنین به درخواست شورای رقابت در مورد واگذاری سهام سازمان گسترش در خودروسازی ها اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه ای که در سال 90 تصویب شد، سازمان گسترش باید سهام خود در خودروسازی ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی ادامه داد: در همین مصوبه اشاره شده که نباید شرکتها سهام تو در تو داشته باشند و ما اکنون منتظر پاسخ سازمان بورس در این خصوص هستیم.

رییس شورای رقابت گفت: این موضوع در شورا مطرح خواهد شد و در صورت موافقت اعضا و دسترسی به اسناد، اگر ثابت شود که سهامداری این چنین درخودروسازی ها وجود دارد معاملات برگردانده می شود.

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار