سیاهکلی مطرح کرد:
مولفههای ساماندهی خودروسازی؛ از تنظیم بازار تا قیمتگذاری خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تنظیم بازار را اصلیترین محور مربوط به سیاستگذاری صنعت خودرو دانست و گفت: تعیین نقش شورای رقابت، فرمول قیمتگذاری خودروهای عمومی و خاص، توانایی مالی مصرف کننده، کیفیت و... از جمله سایر مواردی است که باید در سیاستگذاری مذکور تعیین تکلیف شود.
به گزارش خودروکار، لطف اله سیاه کلی درباره ضرورت تعیین سیاستی واحد در صنعت خودروسازی، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه باید به سیاستی واحد برسیم به این معناکه در این راهکار نظر تولیدکننده، مصرفکننده، مجلس و دولت اعمال شود زیرا مادامیکه به سیاست مشخصی نرسیم قانون اجرایی نخواهد شد و مردم متضرر میشوند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن با دستورکار بررسی قیمت خودرو، افزود: پس از طرح این گلایه وزیر صمت قول داد، در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع قیمتگذاری خودرو و سایر مشکلات این حوزه حاضر شود تا راهکارهای موردنظر احصا شود.
وی مشکلات موجود در صنعت خودرو را پیچیده ارزیابی کرد و ادامه داد: در جلسات مختلفی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور خودروسازان، قطعهسازان و.... با دستورکار بررسی مشکلات صنعت خودروسازی برگزار شد، نکات مناسبی مطرح شد و پیش بینی میشود، بتوانیم به سیاست واحدی رسیده و آن را اجرایی کنیم.
واردات یکی از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تنظیم بازار را اصلیترین محور مربوط به سیاستگذاری صنعت خودرو دانست و اضافه کرد: تعیین نقش شورای رقابت، فرمول قیمتگذاری خودروهای عمومی و خاص، توانایی مالی مصرف کننده، کیفیت و... از جمله سایر مواردی است که باید در سیاستگذاری مذکور تعیین تکلیف شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات یکی دیگر از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو است، تصریح کرد: زمانی که محور سیاستگذاری تنظیم بازار باشد ممکن است واردات یکی از راهکارهای باشد.
سیاهکلی درباره توانایی شرکتهای خودروسازی نسبت به تامین نیاز بازار، گفت: هرچند این شرکتها ادعا میکنند در صورت حمایت میتوانند تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه تولید کنند اما نیاز بازار بیش از این تعداد است.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/