کد خبر: ۴۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

دو رنگ‌ها وارد بازار می‌شود

دو خودروساز بزرگ کشور با برنامه‌ریزی برای تولید محصولات دو رنگ به دنبال ایجاد تنوع در سبد محصولات خود هستند.در شرایطی خودروسازان داخلی به تازگی به فکر تولید محصولات دو رنگ افتاده اند که بررسی سبد محصولات تولیدی خودروسازان بین المللی نشان می‌دهد تولید این خودروها جایگاه خاصی در سبد محصولاتی این شرکت‌ها داشته است.
به گزارش خودروکار، پیش‌تر سایپا کاشان تولید C۳ سیتروئن و پارس خودرو نیز تولید کوییک به صورت دو رنگ با نام تجاری کوییکR را در دستور کار داشتند. حالا نیز دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو روز گذشته از اولین محصول دو رنگ خود رونمایی کرد.بر این اساس آبی‌های جاده مخصوص به دنبال این هستند تا پژو ۲۰۷ را به صورت دو رنگ با دو گیربکس اتومات و دستی تولید کنند.همان طور که عنوان شد تولید محصولات دو رنگ در خطوط تولید خودروسازان بزرگ کشور قدمت زیادی دارد، اما اینکه چه شد شرکت‌های خودروساز به فکر تولید محصولات دو رنگ افتادند سوالی است که پاسخ آن روشن است.آنچه مشخص است ریشه این مساله را باید در محدودیت‌های ناشی از تحریم جست و جو کرد.بازگشت تحریم‌های صنعت خودرو سبب خروج خودروسازان بین‌المللی از خطوط تولید شرکای داخلی شد.این اتفاق سبب شد تا سبد محصولاتی خودروسازان خالی‌تر از همیشه شود.مدیران خودروساز برای جبران این مساله مسیرهای متفاوتی را مدنظر قرار دادند.شاید تولید محصولات با داخلی‌سازی بالا اولین برنامه‌ای بود که مدنظر خودروسازان قرار گرفت. تولد دو محصول «تارا» و «شاهین» را می‌توان ناشی از این نوع نگاه برای ایجاد تنوع در سبد محصولاتی دو خودروساز بزرگ کشور دانست.در کنار تولید محصولات با داخلی‌سازی بالا، بازی با آپشن‌های نصب شده روی محصولات نیز مورد توجه خودروسازان قرار گرفت.طی نزدیک به سه سالی که از بازگشت تحریم‌های صنعت خودرو می‌گذرد شاهد اضافه شدن محصولاتی هستیم که پسوند «پلاس» را یدک می‌کشند. البته بودند محصولاتی که پسوندهای دیگری مانند «S» را در ادامه نام خود داشتند. رانا پلاس، سمند سورن پلاس در سبد محصولاتی ایران‌خودرو و همچنین تیبا پلاس و سانیا S از جمله محصولاتی هستند که توانستند جای خود را در سبد محصولاتی سایپا باز کنند.در واقع این نوع محصولات آپشن‌های بیشتری را به نسبت مدل پایه خود داشتند یا اینکه به نوعی فیس لیفت مدل‌های پایه خود محسوب می‌شدند.مسیر سوم هم که عمر زیادی ندارد و می‌توان گفت به تازگی مورد توجه مدیران خودروساز قرار گرفته تولید برخی از محصولات به صورت دو رنگ است. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در آینده گشایش‌هایی در ارتباط با بحث‌های تحریمی در حوزه خودرو اتفاق بیفتد کارشناسان پیشنهاد می‌کنند خودروسازان مسیرهای ذکر شده را رها نکنند زیرا تولید محصولات داخلی، محصولات آپشنال و همچنین محصولات دو رنگ کمک می‌کند تا علاوه بر تنوع در سبد محصولاتی خودروسازان، آنها بتوانند دایره پاسخ گویی به مشتریان خود را گسترش داده و از این طریق رضایت آنها را بیش از پیش جلب کنند.



منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار