کمانکش در این باره گفت: بعد از فارغالتحصیلی علاقهمند به کار با فلز مس شدم، در این میان متوجه شدم که در صنعت خودرو قطعهای برای جوشکاری بدنه خودرو به نام الکترود جوش مقاومتی مورد نیاز است که از خارج وارد میشود. در واقع این الکترود یک آلیاژ خاصی است که در داخل کشور تولید نمیشود. بررسیهای بیشتر انگیزه توسعه این فناوری را در من ایجاد کرد. چند سالی روی ساخت نمونه اولیه و سپس بهبود این آلیاژ کار کردم و در نهایت محصول نهایی مورد نظر صنعت خودروسازی آماده شد. در حال حاضر سایپا و چند خودروساز دیگر از این محصول استفاده میکنند.
به نقل از ستاد نانو، وی درباره مزیت اقتصادی این محصول اظهار کرد: اثر اقتصادی استفاده از این سره، تنها به واسطه استفاده از خود این محصول نیست. یکی از اثرات این سرهها، جلوگیری از توقف خط تولید است. از آنجایی که بسیاری از خودروسازها از بدنه گالوانیزه استفاده میکنند، احتمال چسبیدن الکترود به بدنه وجود دارد و این موضوع میتواند باعث توقف خط تولید شود که استفاده از این الکترودها، به دلیل وجود فاز نانویی، مانع از توقف خط تولید میشود. در نتیجه خودروساز میتواند سریعتر و صرف هزینه کمتر، فرآیند تولید را جلو ببرد.