کد خبر: ۳۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

نمایندگی خودروسازان برای مشتریان خرج‌تراشی نمی‌کنند

معاون خدمات پس از فروش ایساکو گفت: ارائه سرویس‌های دوره‌ای در صورت درخواست مشتری انجام می‌شود و نمایندگی ها به دنبال خرج‌تراشی برای مشتریان نیستند.
به گزارش خودروکار، برخی کاربران با ثبت سوژه ای با عنوان «ناکارآمد بودن خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو» اعلام کردند که «ماشین‌های صفر دریافتی از سایپا و ایران خودرو دارای کمترین کیفیت ممکن هستند و ایرادات خودروهای 10 سال کارکرده را دارند و هنگام مراجعه به نمایندگی برای رفع این مشکلات مردم را پاس کاری کرده و از انجام تعمیرات شانه خالی می‌کنند و دنبال بهانه‌جویی هستند تا تعمیرات خودرو که بر عهده گارانتی است را انجام ندهند و فقط برخی سرویس‌های ادواری روتین را انجام می‌دهند تا فقط از مشتری پول بگیرند»

ماشاالله وردینی معاون خدمات پس از فروش ایساکو در این مورد اظهار کرد: شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرویی به صورت مستمر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به نمایندگی از سوی وزارت صمت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و یکی از مهم‎ترین شاخص‌های این ارزیابی‌، بررسی میزان رضایت‌مندی مشتریان از خدمات دریافت شده است.

وی ادامه داد: شرکت خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو پس از دریافت نتایج ارزیابی‌ها به دلیل اهمیت بالای مشتریان در زنجیره ارزش این شرکت، تمام تلاش خود را در راستای اقدامات اصلاحی و بهبود کیفیت انجام می‌دهد.

وردینی در مورد انجام بعضی سرویس‌های روتین تعمیرات برای اخذ هزینه از مشتریان نیز گفت: ارائه سرویس‌های دوره‌ای همواره از مطالبات مشتریان بوده و تنها در صورت درخواست مشتری انجام می‌شود. در نتیجه خرج‌تراشی برای مشتریان با این رویکرد عملاً مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، ارایه خدمات گارانتی جزء وظایف اصلی ارائه دهندگان خدمات پس از فروش است و تعویض قطعات دارای گارانتی در این بازه زمانی کاملاً رایگان صورت می گیرد.

به گفته معاون خدمات پس از فروش ایساکو، در سامانه ارتباط با مشتریان ایران خودرو کمترین موارد ثبت شکایت، توسط مشتریان به عدم ارایه خدمات گارانتی و عدم پذیرش اختصاص داشته است. در نتیجه سرگردانی و پاس کاری مشتریان در نمایندگی‌های مجاز ایران‌ خودرو مصداقی ندارد.


منبع: فارس

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار