به گزارش خودروکار، فروش خودروهای تسلای ساخته شده در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، 24 درصد در ماه جولای نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به 11456 خودرو رسید.
فروش پایین تر این خودرو ها در چین همزمان با افزایش فروش رقبای بزرگ تسلا بوده است. برای مثال، تحویل خودروهای شرکت نیو (NIO) در ماه جولای 4 برابر شده و به 3533 خودرو رسیده است.
بازار چین مهمترین بازار خارجی شرکت تسلاست و اولین کارخانه تولید خودروهای برقی این شرکت در خارج از آمریکا در چین قرار دارد.
تسلا در اوایل ژانویه سال جاری میلادی اولین خودروهای تولید شده خود در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را به مشتریانش تحویل داد، یعنی فقط یک سال پس از آغاز ساخت این کارخانه.
اطلاعات انجمن خودروهای سواری چین نشان می دهد فروش خودروهای تسلا در چین در ماه ژوئن 35 درصد بیشتر از ماه مه بوده و به 14954 خودرو رسیده است.
شرکت تسلا در مورد فعالیتهای کارخانه اش در شانگهای در سه ماهه دوم 2020 اعلام کرد:« مدل 3 مقبولیت زیادی در چین پیدا کرده و نه تنها یکی از پرفروشترین خودروهای برقی بوده بلکه با سدان های متوسط مثل سری بی ام و 3 و مرسدس سی هم قابل رقابت بوده است. دلیل این موفقیت، کاهش هزینه های عملیاتی و استفاده از تجهیزات استاندارد مورد قبول صنعت بوده است».
درآمد تسلا در چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به همین زمان در سال گذشته دو برابر شده و به 1.4 میلیارد دلار رسیده است. تسلا در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی 690 میلیون دلار درآمد داشت.
خودروی تسلای مدل3 پرفروش ترین خودروی برقی تسلا در ماه ژوئن بوده و بیش از 35800 خودرو از این مدل در این ماه به فروش رسیده است. تسلا از ابتدای سال جاری تا حالا 142340 خودرو از مدل3 را فروخته است.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/