کد خبر: ۳۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 5 خرداد ماه خودروکار؛

چگونگی تشخیص خرابی جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو پس از گذشت زمان دچار مشکل می‌شود و به وسیله علائمی می‌توان متوجه این مشکلات شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سیستم جلوبندی خودرو یکی از عواملی است که تاثیر بسیار مستقیم و زیادی بر روی کیفیت سواری خودرو دارد و با توجه به وضع نامطلوب جاده‌های ایران، هر ساله نیازمند دو بار بازدید است.

سیستم جلوبندی نامناسب می‌تواند بر روی عواملی همچون کنترل خودرو به ویژه در هنگام ترمز و پیچیدن اثرگذار باشد.

خرابی جلوبندی خودرو دارای نشانه‎‌هایی است که با بروز کردن آن‌ها می‌توان متوجه شد که جلوبندی خودرو شما نیامند به تعمیر است:

1- سواری خشک و سفت
پس از گذشت زمان، اعضای سیستم تعلیق و جلوبندی فرسوده می‌شوند و یکی از واضح ترین علائم آن سواری خشک و حسی است که به سرنشینان خودرو منتقل می‌کند. در این حالت سرنشینان تمامی پستی و بلندی ها جاده را حس می‌کنند.

2- کشیده شدن فرمان
اگر هنگام پیچیدن فرمان خودرو بر خلاف فرمان دهی شما عمل کند، به احتمال زیاد ایم امر به دلیل خراب بودن سیستم جلوبندی است. عوامل مختلفی می‌توانند در این امر دخیل باشند مانند زاویه تایرها، مرکز تعادل و بالانس خودرو.

3- آج‌های نا همگون بر روی تایرها
اگر عاج‌های تایرهای خودرو شما ساییدگی ناهمگون داشته باشند، به احتمال بسیار زیاد سیستم جلوبندی خودرو شما دچار ایراد شده است.

4- روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی
در صورتی که فنر و کمک فنرهای خودرو چرب و روغنی باشند، نشانه ایراد در جلوبندی خودرو است.

5- پاسخ نامناسب کمک فنرها
به وسیله یک آرمون ساده می‌توان فهمید که سیستم جلوبندی به درستی عمل می‌کند یا خیر. هنگامی که خودرو ایستاده است. به وسیله نیروی دستان خودرو، یک سمت از کاپوت را به سمت پایین فشار دهید. اگر پس از برداشته شدن فشار دست‌ها، خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، سیستم تعلیق نیاز به بازبینی و تعمیر دارد.

شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار