به گزارش خودروکار، به نقل از دبیرخانه چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، منصور معظمی، اظهار کرد: ثمره برجام برای صنعت خودرو مبارک است بطوریکه براساس برداشت سازمانی و شخصی، در مطالعهای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام شد که نجات صنعت خودرو را در مشارکتهای بین المللی میدانیم.
وی که در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور مدیران عامل شرکتهای خودروسازی و شرکتهای خدمات پس از فروش داخلی و ... سخن میگفت، بیان کرد: انتظار داریم که شاهد حضور پر رنگتر شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی و مشارکت بیشتر آنها در این همایش باشیم و امیدوارم این فرصت با رویکرد خاص بین المللی کماکان ادامه داشته باشد.
معظمی تصریح کرد: دوستان من در خودروسازیها تلاش میکنند و ایثار دارند. تغییر در ساختار خودروسازیها بسیار هزینه زا است نه فقط از لحاظ مالی بلکه از لحاظ سیاسی، کارگری و ... و ان شاءالله نتیجه این رویکردها و تلاشها مانند جوینت شدن پژو، سیتروئن، رنو و فولکس و ... برای صنعت خودرو کشور رقم بخورد.
رئیس ایدرو افزود: ما برای خودروساز شدن، راهی جز وصل شدن به شبکه بین المللی نداریم چراکه خودروساز بودن و خودروساز شدن استراتژیهای متفاوت داخلی و بین المللی خود را میطلبد.
وی با یادآوری اینکه در یادداشتی به خودروسازان اعلام شده چه برنامهای برای بعضی از محصولاتی که عمرشان به پایان رسیده است، دارید؟ تاکید کرد: صنعت خودروسازی مانند صنایع غذایی اهمیت بسیاری دارد و زندگی مردم بدون خودرو مساوی با فلج شدن است.
معظمی با بیان اینکه شاه کلید صنعت کشور، صنعت خودرو و به خصوص موضوع خدمات پس از فروش است، متذکر شد: خدمات پس از فروش روی ذهن مردم نسبت به سازنده تاثیر میگذارد و این ذهنیت نمیتواند بدون خدمات مناسب تولیدکننده شکل زیبایی به خود بگیرد و باید در موضوع خدمات به درد دل مردم برسیم و تمام عوامل باید دست به دست هم بدهند تا خدمات درخور شان مردم به آنها ارائه شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: چنانچه میخواهیم کنفرانس بین المللی صنعت خودرو در سال جاری مورد توجه مردم قرار گیرد باید سعی کنیم خدمات پس از فروش و ارائه سرویسهای گوناگون در این صنعت را برای مردم معرفی و به نمایش بگذاریم و از آنها بخواهیم که با توجه به توانایی داخلی و خدمات ارائه شده، چه کمبودهایی در این بخش وجود دارد؟
وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار خودروی ایران بازار بزرگی است، تاکید کرد: ما بازار داخلی کشور را در صورت مشارکت در اختیار دیگران قرار میدهیم و در قبال بخشی از بازار، میتوانیم قسمتی از بازار جهانی را با شرط صادرات و وصل شدن به شبکه قطعه سازی جهانی بدست آوریم.
معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چنانچه قبول داریم که صنعت خودرو یک صنعت تخصصی است باید افراد متخصص در این بخش صحبت کنند، افزود: به چه دلیل هر کسی به خود اجازه میدهد در مورد صنعت خودرو صحبت کند؟ مسائل تخصصی در تریبون کوچه و بازار جایی ندارد و باید در جایگاه خود به نقد و نقادی آن پرداخت.
رئیس ایدرو ادامه داد: بنده خواهش میکنم انجمنها در این خصوص تدبیر کنند. به عنوان نمونه واردکنندهای در مورد یک خودرو اقدام میکند اما در مصاحبه خود در مورد کل صنعت خودرو به سخنرانی میپردازد! آیا این فرد دانش مصاحبه در کل صنعت خودرو را دارد؟ و همین علت توصیه میکنم در همایش صنعت خودرو که یک کنفرانس تخصصی است هر کسی در جایگاه خود به بیان موضوعات بپردازد و گفتوگوها با اهل فن صورت گیرد تا شاهد اقناع نظری در هر یک از عرصههای این صنعت عظیم باشیم.
معظمی با تاکید بر اینکه نباید در همایش صنعت خودرو ایران فقط به سایپا و ایرانخودرو اکتفا شود و از حضور پر رنگ تمام شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی در تمام بخشها و زیربخشها باید بهره برد، تاکید کرد: باید کمک کنیم که صنعت خودروسازی از شرایط فعلی خود عبور کند و این همایش به منظور نمایش و ارائه توانمندی و پتانسیل کشور در این بخش برگزار خواهد شد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: ما همگی صنعت گر هستیم و به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی، به دنبال توسعه صنعت برای مردم و اشتغال زایی فارغ التحصیلان این مرز و بوم هستیم و در جهت استفاده از مزیتهای صنعتی، مواد اولیه و توان متخصصان داخلی خود و ... گام بر میداریم.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، 24 و 25 بهمنماه امسال در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/