کد خبر: ۳۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

پیش‌فروش خودروهای جدید تولید داخل به زودی آغاز می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سه خودروی جدید در حضور رییس‌جمهوری گفت: به زودی پیش‌فروش این خودروها آغاز می‌شود.
به گزارش خودروکار، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اقدام های لازم برای پیش فروش این خودروها انجام شده است و به زودی پیش فروش آنها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: خودروهای جدید ۹۰ درصد ساخت داخل هستند و تنها بخش کوچکی از قطعات آنها از خارج تامین می شود که برنامه‌ریزی برای تولید داخلی این قطعات برای امسال و سال‌های آینده انجام شده است.

رحمانی گفت: این خودروها با استاندارد های روز جهانی منطبق هستند و مصرف بنزین آنها نسبت به خودروهای قبلی به مراتب کمتر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عرضه این خودروها را در راستای برنامه های پیش بینی شده برای حمایت از صنعت خودرو دانست و افزود: خروج خودروهای فرسوده و ورود انواع جدید با این هدف است و خودروهایی که امروز رونمایی شد برای تحقق این برنامه است.

وی با بیان اینکه امروز رونمایی از قطعه داخلی سازی شده خودرو دنا هم انجام شد، خاطرنشان ساخت: خط تولید این قطعه بهره برداری شده است.

عضو هیات دولت افزود: خودروهای رونمایی شده آلودگی کمتری ایجاد خواهند کرد و تلاش می شود با قیمت پایین‌تر نسبت به خودروهای قبلی عرضه شوند.

وی از عرضه خودروهای دیگری برای سال آینده و سال ۱۴۰۰ خبرداد و خاطرنشان ساخت: خودروهای جدید رضایت مصرف کنندگان را به دنبال خواهد داشت.

پرداخت وام به خودروسازان آغاز شده است

رحمانی در باره وضعیت پرداخت وام مورد نیاز خودروسازان هم گفت: پرداخت وام خودرو سازها آغاز شده و بخشی از بانک‌ها شروع به پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: پرداخت وام به حفظ تولید داخلی کمک خواهد کرد و امید است این روند بیشتر شود.
عضو هیات دولت خاطرنشان ساخت: اگر تولید خودروهای جدید بیشتر شود خودروسازان می توانند تعهدات قبلی خود را سریعتر انجام دهند.


منبع: ایرنا

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار