کد خبر: ۳۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

بررسی فنی مزدا RX-۹ + مشخصات

خودرو مزدا RX-9 یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربو با قدرتی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. همچنین این ماشین قطعاً دیفرانسیل عقب است و می‌تواند رقیب مناسبی برای تویوتا سوپرا باشد.
به گزارش خودروکار، سال‌ها است که علاقه‌مندان منتظر خودروی اسپرت جدید مزدا با پیشرانه وانکل هستند و حالا به گزارش Jalopnik، ساخت یک خودروی اسپرت جدید واقعاً می‌تواند در برنامه مزدا وجود داشته باشد، اما این خودرو به موتور وانکل مجهز نخواهد بود.

منابع نامعلوم مرتبط با مزدا به Jalopnik گفته‌اند خودروی اسپرت جدید این شرکت که احتمالاً RX-۹ نام خواهد داشت، به یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربو با قدرتی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. همچنین این ماشین قطعاً دیفرانسیل عقب است و می‌تواند رقیب مناسبی برای تویوتا سوپرا باشد.

این در حالی است که سال گذشته مزدا تأیید کرد که در حال توسعهٔ یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی کاملاً جدید با فناوری اسکای‌اکتیو X است؛ بنابراین حالا به نظر می‌رسد مدیران مزدا تصمیم گرفته‌اند بجای توسعهٔ یک پیشرانهٔ وانکل کاملاً جدید که احتمالاً از لحاظ مصرف سوخت کارآمد نخواهد بود، در خودروی اسپرت جدید این شرکت از این موتور شش سیلندر خطی استفاده کنند. همچنین در اکتبر گذشته، طراح ارشد مزدا اعلام کرد که ساخت یک خودروی پرفورمنس با موتور وانکل در دنیایی که روی الکتریکی‌ها و هیبریدی‌های کارآمد تمرکز دارد اقدامی غیرحرفه‌ای خواهد بود.


یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژ می‌تواند سطح متوسطی از پرفورمنس و راندمان را برای یک خودروی اسپرت فراهم کند حتی اگر این کار به قیمت صرف‌نظر کردن از موتور‌های وانکل تمام شود که پیش‌ازاین در همهٔ محصولات سری RX مزدا مورداستفاده قرار می‌گرفته و به یک سنت در محصولات اسپرت این شرکت تبدیل شده است.

البته اگر در نهایت یک پیشرانه شش سیلندر خطی زیر کاپوت خودروی اسپرت جدید مزدا قرار گیرد شاید در آن از نام RX استفاده نشود. 

در گزارش Jalopnik، اما هیچ اشاره‌ای به زمان معرفی این ماشین نشده، اما احتمالاً کوپهٔ اسپرت جدید مزدا چند سال تا رسیدن به بازار فاصله دارد.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار