این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: «این در حالی است که زیرساختهای برندهای داخلی در خارج چندان پرقدرت نیست و سهم بالایی از صادرات باید در شبکه فروش شرکتهای دیگر و برندهای خارجی محقق شود.»
زاوه عنوان کرد: «همه شرکای تجاری فعلی نیز قابلیت توسعه بازار فروش تا حد یک میلیون دستگاه را تا 10 سال آینده ندارند، بنابراین تحقق صادرات یک میلیون دستگاه با مدیریت فعلی چندان در دسترس به نظر نمیرسد.»
وی در پاسخ به این پرسش که قرارداد با شرکتهای خارجی برای تولید خودرو در ایران و الزامی که برای آنها برای صادرات وجود دارد نیز در افزایش صادرات اثرگذار نیست؟ متذکر شد: «توسعه بازار یک میلیون دستگاهی برای رنو و بهخصوص پژو چندان قابل تصور نیست.»
این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: «به نظر من توسعه صادرات تا این میزان دستیافتنی نمیآید.»
منبع: خبرآنلاین
انتهای پیام/