جک S1: کوچکترین و جدیدترین عضو این خانواده است. S1 در کلاس ساندرو استپوی است و قرار بود نیمه دوم 2016 راهی بازار چین شود اما بدلایل نامعلومی شروع عرضه آن به ابتدای 2017 موکول شد. قیمت معادل S1 در چین بین 30 تا 40 میلیون تومان خواهد بود.
جک S2: اواخر سال 2015 معرفی شد و از ابتدای 2016 نیز با قیمتی معادل 35 تا 45 میلیون تومان به بازار چین آمد. S2 را میتوان رقیبی برای لیفان X50 دانست.
جک S3: در نیمه دوم 2014 متولد شد. S3 در طی این دوسال دوبار فیسلیفت شد که دومین فیسلیفتش اواخر 2016 و در نمایشگاه چنگدو به نمایش درآمد.
جک S5: قدیمیترین عضو خانواده و محصول 2013 است. S5 نیز در سال 2016 فیسلیفت شد ولی جک این روزها هردو مدل آن در بازار چین میفروشد.
جک S7: بزرگترین عضو خانواده و تنها خودروی 7 نفره جک است. S7 در نیمه دوم 2016 معرفی شد و در سه ماهه اول سال 2017 نیز وارد بازار چین میشود. S7 همان پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ S5 را دارد با این تفاوت که قدرتش افزایش یافته و به حدود 190 اسببخار رسیده است.
دومین شاسیبلند جک برای ایران
یکسال بعد از عرضه جک S5 در ایران حالا نوبت برادر کوچکتر آن، یعنی جک S3، است. همانطور که گفتیم، S3 در سال 2016 فیسلیفت شد ولی نسخهای که قصد ورود به بازار کشورمان را دارد، مدل قبل از فیسلیفت و در واقع همان مدل 2014 است. چینیها S3 را با پلتفرم JAC A30 ساختهاند؛ همان سدان ارزانقیمتی که نخستینبار در 2013 معرفی شد و ابتدای 2014 نیز نسخه فیسلیفتش با نام جدید JAC J4 به بازار چین رفت. باتوجه به ظاهر جذاب J4 و همچنین یکسان بودن پیشرانه J4 با S3 بعید نیست که کرمان موتور در آیندهای نزدیک J4 را هم وارد بازار کشورمان کند.
S3 با همان پیشرانه J5 دندهای
جک برای S3 فقط یک پیشرانه 1.5 لیتری تدارک دیده که همان پیشرانه J5 دندهای است و به انتخاب مشتریان یا با گیربکس دستی یا با گیربکس CVT تحویل میشود. درمورد سطح امکانات این خودرو نیز در آینده بیشتر صحبت میکنیم.
چه قیمتی دارد؟
جک S3 نیمه اول سال 96 وارد بازار کشورمان میشود. باتوجه به قیمت 70 تا حدود 100 هزار یوآنی S3 در چین احتمالا این خودرو باقیمت 55 تا 70 میلیون تومان فروخته شود که در اینصورت باید با چانگان CS35 سایپا و هایما S5 ، که احتمالا ایران خودرو از سال آینده مونتاژ آن را شروع میکند، رقابت نزدیکی داشته باشد.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/