به گزارش خودروکار، شرکت خودروسازی فولکس واگن در آلمان در راستای توسعه وسائل نقیه پاک و دوستدار محیط زیست، به تازگی از برنامه های خود برای افزایش فروش خودروهای تمام برقی این شرکت در هشت سال آینده خبر داده و سخن گفته است.
این شرکت که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می رود، همواره سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده و عنوان بزرگترین خودروساز اروپا را از آن خود کرده است.
فولکس واگن همچنین در این خصوص خاطرنشان کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی هر ساله ۳ میلیون خودروی برقی و تا سال ۲۰۲۸ میلادی نیز ۲۸ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی تولید و عرضه خواهد کرد.
به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، برنامه های فولکس واگن به منظور توسعه ، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست بسیار بلندپروازانه و جاه طلبانه به نظر می رسد.
آنها بر این باورند که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، یک پنجم تولیدات شرکت فولکس واگن تمام الکتریکی خواهد بود.
بر اساس اعلام شرکت فولکس واگن، برنامه های تولید این خودروساز به شرح زیر است:
سال ۲۰۲۵ میلادی: ۱.۵ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی در سال تحت برند فولکس فولکس واگن و ۳ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی تحت برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن
سال ۲۰۲۸ میلادی: مجموعا ۲۸ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی توسط گروه خودروسازی فولکس واگن که بالغ بر نیمی از آن در چین فروخته و عرضه خواهد شد.
آمارهای منتشر شده از سال ۲۰۱۹ میلادی نیز نشان می دهد که برند فولکس واگن ۸۰ هزار دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی فروخته است که در کنار سایر برندهای زیرمجموعه آن، این رقم به ۲۵۰ هزار دستگاه رسیده است.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار میرود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار میآید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است. این خودروساز در همین راستا اعلام کرده است که برنامههای بلندمدتی برای توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی و افزایش سهم آنها دارد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/