کد خبر: ۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
خودروکار چرایی تفاوت تعداد نمایندگی‌ها در آمار رسانه و مراکز بازرسی را بررسی کرد

ترفند برخی از خودرویی‌ها در خدمات پس از فروش

در حالی که برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سواری از تعداد قابل توجه نمایندگی در سراسر کشور خبر می‌دهند، آمار شرکت‌های بازرسی موضوع دیگری را اعلام می‌کند و حال جای سؤال دارد که چرا این تفاوت در آمارها وجود دارد؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، چندی پیش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش نتایح اندازه گیری رضایتمندی مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سواری را برای شش ماهه نخست سالجاری منتشر کرد که در آن به بررسی سطح رضایتمندی مشتریان از 22 شرکت خدمات پس از فروش پرداخته بود.

این سازمان، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش را در دو دسته شرکت‌های با بیش از 10 نمایندگی و کمتر از 10 نمایندگی مورد بررسی قرار داده بود که 13 شرکت در دسته شرکت‌های با بیش از 10 نمایندگی قرار گرفته و هشت شرکت در دسته دیگر قرار گرفته‌اند.

در هر دو دسته رتبه اول از آن شرکت‌های ژاپنی شده است و مردم به شرکت‌های طرف حساب با سامورایی‌های چشم بادامی 4 ستاره رضایتمندی را اعطا کرده‌اند.

نکته قابل توجه در این گزارش آن است که نام شرکت‌هایی در دسته دوم بررسی قرار دارد که مدعی هستند در کشور حدود 15 نمایندگی با استانداردهای بین المللی و خودروهای امداد سیار را در اختیار دارد و این شبه را ایجاد می‌کند که چرا در آمارهای رسمی نهادهای وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آن‌ها کمتر از 10 نمایندگی در نظر گرفته شده است.

در این رابطه یک منبع آگاه در وزارت صنایع به خودروکار، گفت: شرکت‌های بازرسی در رابطه با بررسی کیفیت ارائه خدمات پس از فروش به استانداردهای بین المللی توجه خاصی دارند و این در حالی است که تمام نمایندگی‌های منتسب به شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده، استاندارهای لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها در فضای رسانه در اعلام تعداد نمایندگی‌های خود نمایندگی‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند، محاسبه می‌کنند اما برای شرکت‌های بازرسی نام و مشخصات بهترین نمایندگی‌های خود را اعلام می‌کنند تا در رتبه بندی ها امتیاز بیشتری را کسب کنند.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار