هرچند حضور مورانو در بازار ایران به علت مشکلات متعدد تداوم نداشت اما معرفی مدل 2020 مورانو در بازار جهانی بهانه ای شد تا در مطلب امروز نگاه دقیق تری بدان داشته باشیم.
در مورانو 2020، کمپانی نیسان از همان شاخص های طراحی قبلی استفاده کرده و تغییر چندانی در مقایسه با مدل 2019 اعمال نکرده است. در نمای جلو؛ گریل(جلوپنجره) "V” شکل به سرعت با چشم بیننده ارتباط برقرار می کند.
در این بخش استفاده از عناصر کرومی به انتقال پیام طراحی کمپانی ژاپنی کمک زیادی می کند. در مجموع گریل ظاهر ساده ای دارد که لوگوی نیسان در مرکز بافت آن قرار گرفته و بامپر(سپر) نیز ترکیبی از ورودی های هوا، مه شکن ها و یک بخش کرومی را در خود جای داده است. اما مهمترین یا بهتر بگوئیم اثرگذارترین عنصر مربوط به چراغ ها می شود که با ظاهر خاص و لبه های تیز خود ظاهری متفاوت و اختصاصی برای نیسان ایجاد کرده است.
هود لاین ها(خطوط روی درپوش موتور) در مورانو 2020 قدرت چندانی ندارند تا به عنوان یک فاکتور اثرگذار در طراحی مدنظر قرار گیرد. با توجه به آنچه که مطرح شد می توان نتیجه گرفت که این محصول ظاهری ساده و قابل قبول دارد.
در نمای عقب مشابه همان ترکیب جلو را داریم: یک بامپر ساده که یک نوار کرومی مهمترین اتفاق روی داده در آن محسوب می شود! چراغ هایی با شاخ تیز هماهنگ با چراغ های جلو و دو خروجی اگزوز مستطیلی که مجموعا ظاهری ساده و مناسب برای مورانو 2020 در این بخش را تشکیل داده اند.
نیسان همواره در زمینه طراحی کابین و جزئیات آن ترکیبی مناسب از کیفیت در مقایسه با برچسب قیمتی خودرو، ارائه داده است. در مورانو 2020 نیز یک کابین باکیفیت پیش روی مشتری قرار می گیرد که از مواد دارای بافت نرم و همچنین طراحی مناسب برخوردار است.
پیش روی راننده یک فرمان با دسترسی های کنترلی با پوششی از چرم باکیفیت قرار دارد. کمی جلوتر نشانگر آمپر مورانو که ترکیبی از یک صفحه نمایش دیجیتال و عقربه های سنتی است، قرار دارد.
در مرکز کنسل جلو محطیی دارای طراحی "V” شکل هماهنگ با آنچه که در گریل دیده ایم، مشاهده می شود که نمایشگر 8 اینچی ویژه تنظیمات سرگرمی و همچنین بخش کنترلی سیستم تهویه خودرو در آن قرار گرفته است.
برای پوشش بخش های مختلف از جمله صندلی های مورانو از چرم استفاده شده که به نظر ساختار راحتی دارند. تکنولوژی ویژه نیسان برای طراحی صندلی که با توجه به شرایط قرارگیری بدن سرنشین شکل گرفته، تضمینی برای این راحتی است! صندلی ها دارای نقاط متعدد حساس به فشار هستند که پس از نشستن سرنشین تغییر کرده و راحتی بیشتری را موجب می شوند.
از امکانات هوشمند خودرو می توان به: پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی حرفه ای بوز با 11 اسپیکر و ساب ووفر، کروز کنترل هوشمند، گرم کن صندلی ها، گرم کن آینه های جانبی، نمایشگر ال ایی دیی آینه های کناری در هنگام گردش به راست یا چپ، دوربین نمایش نقاط کور دید راننده، سقف پانورامیک، نوربالای اتوماتیک و ... اشاره کرد. بیشتر موارد مورد اشاره فوق به غیر از سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی، به عنوان آپشن روی مورانو 2020 ارائه می شوند و موجب افزایش قیمت مدل پایه خواهند شد.
براساس اطلاعات کمپانی سازنده؛ مورانو 2020 در 4 تریم:اس، اس وی، اس ال و پلاتینوم ارائه می شود. قیمت مورانو اس ال (سامانه تمام چرخ محرک/ AWD) از 41230 دلار و پلاتینوم (سامانه تمام چرخ محرک / AWD) از 45330 دلار آغاز می شود. قیمت ارزانترین مدل در تریم اس هم حدود 32 هزار دلار است.
نیسان در وب سایت فروش خود برای بازارهای مختلف امکان جالب شخصی سازی مدل ها را نیز در نظر گرفته است. بدین ترتیب مشتری می تواند با انتخاب تریم مورد نظر خود به افزایش امکانات و ثبت سفارش بپردازد.
تمامی مدل های مورانو 2020 با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر ارائه می شوند که خروجی این موتور 260 اسب بخار است. گشتاور مجموعه نیز برابر با 325 نیوتن متر است. در تمامی مدل ها از جعبه دنده اکس ترونیک خودکار سی وی تی استفاده شده است. این محصول در شهر11.7 لیتر و در بزرگراه 8.4 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می کند.
منبع:عصر ایران
انتهای پیام/