کد خبر: ۲۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
رحمانی درحاشیه جلسه دولت:

تأمین کسری قطعات خودرو منجر به کاهش قیمت شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی ماه‌های گذشته تلاش کردیم که کسری قطعات خودرو را تأمین کنیم که با حل این مشکل، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بوده‌ایم.
به گزارش خودروکار، رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بازار خودرو،گفت: بخشی از خودروها در ماه‌های گذشته به دلیل آنکه کسری قطعات داشتند، قابل عرضه به مشتریان نبودند.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر، برنامه‌ها و پیگیری‌هایی صورت گرفت و بخش عمده‌ای از این قطعات از خارج از کشور وارد شد و همچنان در حال وارد شدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همچنین بخشی از قطعات خودروها با همت قطعه‌سازان داخلی تأمین شد، تصریح کرد: طی دو هفته گذشته عرضه خوبی در زمینه خودرو داشتیم و حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو در این ایام تکمیل و ارائه شد.

رحمانی بیان کرد: عرضه، همواره به عنوان یکی از پارامترهای اصلی است و بنده بارها تأکید کردم که تولید باید رونق داشته باشد که در چنین شرایطی، عرضه افزایش می‌یابد و تعادل میان عرضه و تقاضا منجر به کاهش قیمت محصولات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارامترهای دیگری چون تغییر مدیرعامل شرکت خودروسازی و واکنش بازار به این مسئله هم در تعیین قیمت خودرو تأثیرگذار است.


منبع: مهر


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار