به گزارش خبرنگار خودروکار؛ مزدا موسوی، امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خودروکار، مبنی بر اینکه چرا هنوز مجوز نمایندگی از شرکت مادر را دریافت نکردهاید؟ با تاکید بر اینکه پرشیا خودرو تا سال 2013 تنها نماینده فروش ب ام و در ایران بوده است، گفت: بعد از تحریمها همه شرکتهای خودروسازی بزرگ بازار چند صد هزارتایی آمریکا را به بازار چند هزارتایی ایران ترجیح دادند و رویهای را در پیش گرفتند که مورد تائید دولت آمریکا بود.
او ادامه داد: مذاکرات ما با شرکت اصلی ب ام و برای اخذ مجوز نمایندگی رسمی این شرکت در ایران در حال انجام است اما همه چیز بستگی به روشن شدن سیاستهای دولت جدید آمریکا دارد.
موسوی با بیان اینکه پرشیا خودرو به عنوان گزینه اول ب ام و برای فعالیت رسمی در ایران است، تصریح کرد: در حین مذاکرات ما به دنبال توسعه مراکز خدمات رسانی، توسعه استانداردها و تنوع بخشی به سبد محصولاتمان هستیم.
مدیر بازاریابی پرشیا خودرو افزود: در اوج تحریمها که واردات قطعات اصل بسیار کار دشواری بود ما به مشتریان ب ام و در ایران با واردات قطعات اصل خدمات دادیم و چراغ پرشیا خودرو را روشن نگه داشتیم.
او در پاسخ به اینکه اخذ نمایندگی از شرکت مادر بر چه مولفههایی تاثیر گذار خواهد بود، اظهار کرد: با اخذ نمایندگی از شرکت مادر، همه قطعات اصل با تسهیلات بیشتر و قیمت کمتر وارد ایران خواهند شد که با توجه به حذف واسطهها طبیعتا بر روی کاهش قیمت آنها موثر خواهد بود.
موسوی همچنین درباره حجم بازار پرشیا خودرو گفت: حدود 30 درصد از ب ام و های موجود در بازار از طریق پرشیا خودرو وارد شدهاند اما ما خود را موظف به خدمات رسانی به همه محصولات وارداتی این برند میدانیم.
او درباره قانون جدید وزارت صنعت مبنی بر اینکه واردات باید مشروط به تولید باشد، بیان کرد: در همه مذاکرات قطعا موضوع تولید داخل نیز مد نظر قرار میگیرد اما تا زمانی که شرکت مادر مراکز فروش و خدمات پس از فروش در کشور به اندازه کافی نداشته باشد اقدام به سرمایه گذاری نمیکند.
مدیر بازاریابی پرشیا خودرو همچنین از رونمایی سه محصول جدید ب ام و طی سه هفته آینده خبر داد و گفت: برنامه ویژه ای برای گسترش سبد محصولات خود در بازار داریم که به مرور زمان محصولات متنوع دیگری از طریق این شرکت به مشتریان عرضه خواهد شد.
امداد خودرو ب ام و نقل مکان کرد
همچنین نوید نیرنیا، مدیر امداد پرشیا خودرو در این نشست خبری گفت: امداد خودرو، این شرکت از جاده مخصوص کرج به خیابان شریعتی منتقل شده تا در مرکز شهر بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارائه کنیم.
او ادامه داد: رسالت ما این است که به همه ب ام و سواران خدمات ارائه دهیم و در برنامههای خود به دنبال کاهش زمان امداد رسانی تا زیر یک ساعت هستیم. همچنین این شرکت برای راحتی مشتریان خود اقدام به طراحی یک اپلیکیشن موبایل کرده است.
نیرنیا با اشاره به ارائه قطعات ارجینال در نمایندگی های پرشیا خودرو به مشتریان تاکید کرد: تمام قطعات یدکی ارائه شده در نمایندگی های ما اورجینال بوده و ما تلاش می کنیم بیشتر خدمات ممکن را به مشتریان ارائه کنیم.
او همچنینی به برنامه پرشیا خودرو برای افزایش نمایندگی های خدماتن پس از فروش در ساسر کشور اشاره کرد و گفت: اکنوت 8 مرکز خدمات و 18 نمایندگی فروش داریم که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد در سال آینده افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/