نکته فنی 13 خرداد ماه خودروکار؛
 		 			
 				 					آشنایی با واشر سرسیلندر و وظایف آن 				 			
 		 		 			 			واشر سرسیلندر یکی از قطعات حیاتی پیشرانه یک خودرو است که تاثیر مستقیم در کارکرد آن دارد.
 		 	  	 		
به گزارش خبرنگار 
خودروکار،
 واشر سرسیلندر قطعهای است که میان سیلندر و سر سیلندر قرار میگیرد و یک 
محفظه احتراق آب بندی شده را به وجود میآورد. این قطعه موجب میشود تا 
هنگام کار کرد موتور و بالا پایین رفتن پیستونهای پیشرانه، هیچ گونه موادی
 از درون سیلندرها به بیرون نشت نکند.
این قطعه بین بدنه موتور و سر
 سیلندر که از ترکیب مواد نسوز و لایه مسی مقاوم در مقابل حرارت و لایه 
فولادی تشکیل شده است که ضمن یک پارچه کردن سر سیلندر به بدنه موتور اجازه 
میدهد تا گردش روغن و آب بدون مخلوط شدن صورت بگیرد و نیز فضای سربسته 
اتاقک احتراق را آب بندی کند.
جنس این قطعه از فولاد، مس و پنبه نسوز است.
این
 قطعه از خودرو هم مانند هر قطعه دیگرپس از مدتی مستهلک شده و در برخی 
موارد به اصطلاح میسوزد. منظور از سوختن واشر سرسیلندر به معنای دفرمه شدن
 آن است.
سوختن این قطعه نشانههایی دارد که شامل موارد زیر است:
*کاهش قدرت موتور*بالا رفتن غیر طبیعی دمای موتور*آب و روغن قاطی کردن*سخت استارت خوردن خودرو و کارکرد بد پیشرانه*کاهش کشش خودروهمچنین
 در صورتی که پیشرانه خودرو گرم شده است و از اگزوز بخار خارج میشود، این 
امر نشان دهنده نیم سوز بودن یا سوختن واشر سرسیلندر است.
شما از ما بپرسید! *** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز میتوانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آنها پاسخ دهد. انتهای پیام/