به گزارش خودروکار، در سالهای اخیر به واسطه رشد جمعیت، ساخت فروشگاه و مالهای بزرگ و تراکم جمعیت در مناطق اداری در ساعات کار در شهرهای بزرگ به ویژه تهران، واحدهای مختلف به ساخت و ایجاد پارکینگ پرداختهاند که عموم این پارکینگها زیر نظر شهرداریها و صاحبان مراکز خرید و مالها فعالیت میکنند.
برای استفاده از امکانات پارکینگ مبلغی به عنوان ورودی و اضافه مبلغی به عنوان توقف وسیله نقلیه به ازای هر ساعت دریافت میشود که در ماههای اخیر قیمت ورودی و اضافه توقف در برخی از واحدهای پارکینگی رشد قابل توجهی داشته و با نرخ اعلامی از سوی اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواشهای تهران بسیار متفاوت است به طور مثال نرخ ورودی که از سوی اتحادیه اعلام شده در حدود ۱,۸۰۰ تومان است اما دریافتی از سوی برخی پارکینگهای مراکز خرید بیش از ۳,۰۰۰ تومان است.
در این رابطه محسن فقیهی - رئیس اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواشهای تهران - به ایسنا گفت: آخرین نرخ ابلاغی و رسمی اتحادیه مربوط به سال ۱۳۹۴ است و تا به امروز سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نرخ پیشنهادی اتحادیه که در ابتدای سال گذشته تهیه شده را تصویب و ابلاغ نکرده است.
وی ادامه داد: نرخهای مندرج در سایت اتحادیه، پیشنهاد اتحادیه به سازمان حمایت بوده که تا به امروز این نرخها تائید نشده و تنها برخی اخبار حکایت از آن دارد که در روزهای آینده نرخهای پیشنهادی سال گذشته به تصویب برسد.
فقیهی خاطرنشان کرد: حجم اعظم پارکینگهای سطح شهر تهران همچون پارکینگ فرودگاهها، پارکینگهای شهرداری و پارکینگ مراکز تجاری زیر نظر شهرداریها فعالیت میکنند که نرخگذاری فعالیت این دست واحدها توسط شهرداری انجام شده و نرخ بسیار متفاوتی نسبت به پارکینگهای اتحادیه دارد.
رئیس اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواشهای تهران با بیان اینکه در شهر تهران تنها ۱۱۰ پارکینگ زیر نظر اتحادیه فعالیت میکنند، یادآور شد: برخی از پارکینگهای فعال در مراکز تجاری تا ۱۰ هزار تومان به عنوان مبلغ ورودی دریافت میکنند.
وی تاکید کرد: تفاوت نظر در تعیین نرخ واحدهای زیر نظر اتحادیه و شهرداری عاملی شده تا بسیاری از افراد از این صنف خارج شوند.
با این تفاسیر میتوان گفت که تفاوت نرخ پارکینگها در شهر تهران به دلیل آن است که یک مسئول واحد بر فعالیت پارکینگها نظارت ندارد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/