به گزارش خودروکار، بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت تولید خودرو و نحوه پیش فروش آن در کشور گفت: مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرویی که پیش فروش میشود باید قطعات منفصله آن در کارخانه موجود باشد و سپس پیش فروش و ثبت نام صورت بگیرد کما اینکه دیگر کمپانیهای خودروسازی نیز در کشورهای دیگر چنین کاری انجام میدهند.
وی افزود: این شرکت به صورت جوینت ونچر با چینیها نخستین شرکت چینی خودروسازی در ایران است و سهم شریک چینی 49 درصد و مدیرعامل نیز از سوی شریک چینی معرفی میشود بنابراین شرکای چینی ما نقش مستقیمی در سیاستگذاریها و نحوه فروش خودرو دارند.
وی ادامه داد: در بین شرکتهای خودورساز داخلی شرکت ما کمترین افزایش قیمت را داشته است ضمن اینکه شریک چینی بر روی مسئله پیش فروش بسیار حساس است و اعلام کرده وقتی قطعات کامل خودرو در انبار شرکت موجود باشد ما میتوانیم اقدام به پیش فروش کنیم بر همین اساس است که مدت تحویل ما 3 تا 6 ماه است و معمولا تاخیری در تحویل خودروها نداریم.
صدرایی گفت: در این بازار آشفته بازار خودور داخلی ما تنها شرکتی هستیم که هم تولیداتمان مطابق برنامه است و هم به روز خودروها را به مشتری تحویل میدهیم و این سیاست ابلاغی از سوی مدیرعامل چینی ما است.
وی تاکید کرد: برای ما خوشنامی و رضایت مشتریان در اولویت بوده و حتی از سودآوری مهمتر است.
صداریی تصریح کرد: آمریکا به طور مستقیم صنعت خودرو ایران را تحریم کرد و همین عامل باعث شد که شرکتهای چینی با احتیاط بیشتری با شرکای ایرانی خود کار کنند و حتی برخی از آنها به طور کامل قطع رابطه کردند ما نیز به سبب اینکه بخش خصوصی هستیم و بوروکراسی و پیچ و خمهای کارخانههای دولتی را نداریم توانستیم راحتتر با چینیها کار کنیم اما همین تحریمها باعث شد پروژه توسعه ما و هدفگذاری برای صادرات فعلا مسکوت بماند.
وی افزود: شرکت خودروسازی چینی به دلیل سرمایهگذاری زیادی که در ایران کرده نمیتواند به آسانی بازار را ترک کند و میتوان گفت که با وجود شرایط فعلی این شرکت در ایران ماندگار است و به تولید خود ادامه میدهد.
وی گفت: بازار ایران یک بازر بکر برای خودروسازها است ضمن آنکه میتواند به عنوان مرکزی برای صادرات به دیگر بازارهای منطقه نقش داشته باشد.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/