رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفتوگو با خودروکار مطرح کرد
استقبال ضعیف سرمایه گذاران از طرح برندینگ/استفاده از تکنولوژی روز برای خودکفایی در تولید قطعات
رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: سرمایه گذاران برای ورود به حوزه ساخت جایگاه جدید به دلیل طرح برندینگ باید با مجوز برند مشخصی اقدام کنند که سرمایه گذاران عامل نیز از این روند استقبال نمیکنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، موضوع ایجاد شرکتهای زنجیرهای و برندینگ در حوزه پخش فرآوردههای نفتی از سالها پیش با هدف کاهش تصدی گریهای دولت در زمینه پخش فرآودههای نفتی و اجرای قانون خصوصی سازی و در این میان نظارت مسئولیت اصلی شرکت پخش فرآودههای نفتی قرار گیرد.
بنا بر قوانین در راستای اجرا این طرح و جلوگیری از انحصارگری در هر شهرستان ۵۰ درصد، استان ۳۰ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد از نازلها نباید در اختیار یک شرکت قرار گیرد.
در همین راستا، بیژن حاج محمدرضا در گفتوگو با خبرنگار خودروکار گفت: در دو سال گذشته در حدود ۶۰۰ جایگاه جدید در اقصی نقاط کشور به جایگاههای سوخت افزوده شده که از زمانی که طرح برندینگ مطرح شد مسئولین این حوزه در نظر دارند که جایگاهها زیر نظر برند مخصوصی آغاز به کار کند و سرمایه گذاران نیز از این مسئله استقبال نمیکنند.
رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: طرح برندینگ از نظر سرمایه گذاران این حوزه ناکارآمدی برای سرمایه هایشان را به دنبال دارد.
حاج محمدرضا عنوان کرد: پس از طرح موضوع برندینگ جایگاه داران باید از برند مخصوصی مجوز فعالیت بگیرند، در صورتی که پیش از این سرمایه گذار عامل از وزارت نفت مجوز دریافت میکرد و این مسائل باعث شده برخی سرمایه گذاران با وجود آمادگی به این حوزه ورود نکنند.
وی در ادامه به تولید قطعات و تجهیزات در داخل کشور اشاره و اظهار کرد: برخی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در جایگاههای سوخت وارداتی و بخشی از آن نیز در داخل کشور مونتاژ میشوند و در تلاشیم با استفاده از ابزارهای مختلف جایگاههای سوخت را سوار بر تکنولوژی روز کنیم تا در آینده به خودکفایی اصولی در این حوزه دست یابیم.
رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در توضیح قطعات تولید شده در داخل کشور، گفت: ما در زمینه تولید شلنگ، تلمبه، ناظر، شناور با وجود خودکفایی همچنان جای کار بیشتری داریم و اگر بخواهیم از تکنولوژی موجود در دنیا استفاده کنیم باید بیش از این در حوزه فناوری و تولید قدم برداریم.
انتهای پیام/