کد خبر: ۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
بر اساس گزارش ماهانه کیفیت خودروها؛

صعود آریو، 206 و تیگو / 21 خودرو همچنان در قعر جدول کیفیت

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدیدترین وضعیت کیفی خودروها در مهرماه سال جاری را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس گزارش کیفی خودروها که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد، در مهرماه سالجاری 78 هزار و 816 خودرو در کشور تولید شده که 94 درصد از آن خودروی سواری و 6 درصد از آن تجاری بوده است.

در گروه سواری ها 206 و آریو به ترتیب بیشترین و کمترین تولید را داشتند و در گروه وانت ها وانت نیسان دوگانه سوز و وانت دیزلی زامیاد بیشترین و کمترین تولید را به نام خود ثبت کردند.

بررسی این گزارش نشان می دهد خودروهای آریو، 206 صندوقدار و تیگو 5 توانستند یک ستاره به ستاره های خود اضافه کنند و در رتبه بندی خودروها صعود داشته باشند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که 21 خودروی سواری و وانت همچنان با تک ستاره خود آسمان کیفیت را طی می کنند و به سختی می توانند خود را از قعر جدول جدا کنند.

در وانت ها همچنان وانت تندر با 3 ستاره کیفی صدرنشینی می کند و فاصله 2 ستاره ای خود را نسبت به رقبا حفظ کرده است.

بررسی این جدول نشان می دهد تنها خودروی 4 ستاره تولیدی کشور ساندرو است که با یک ستاره بیشتر نسبت به رقبای خود فعلا در جایگاه اول کیفی در رده قیمتی خود قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش 2 خودروی بالای 100 میلیون تومان تولیدی کشور یعنی سوزوکی گرند ویتارا و مزدا 3 جدید هم با 3 ستاره کیفی رقابت تنگاتنگی در اون بازه قیمتی دارند.

 این جدول همچنین نشان می دهد پژو پارس تولید شده در تهران، فارس و مازندران، تفاوت کیفی محسوسی ندارند و همه آنها در یک رنج کیفی قرار دارند.






خبر در حال تکمیل است/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار