به گزارش خبرنگار خودروکار، این فلز دارای دو خاصیت اساسی است که شامل استقامت بالا و قدرت کششی فوق العاده میشود. استفاده از این فلز باعث سبک تر شدن خودرو ها، آیرودینامیک تر شدن شکل آن ها، محافظت بهتر از سرنشینان و کمتر شدن آلایندگی میشود.
این فلز حاصل همکاری نیسان و یکی از بزرگترین شرکت های دنیا در زمینه فلزات، یعنی Nippon Steel & Sumitomo Metal Corp است. فلز مذکور ساخت شکل های مشکل را امکان پذیر میکند و باعث سبکی و نازکی بیشتر آن ها میشود.
استفاده از فلز 980-مگاپاسکال، بخشی از برنامه نیسان برای کاهش آلایندی CO2 تا 40 درصد برای سال 2022 است. به نظر میرسد که قرار است این فلز، 25 درصد وزن خودرو های این برند را شامل شود. به طور مثال، این فلز 27 درصد مدل QX50 را تشکیل میدهد.
یکی دیگر از مزایای فلز 980-مگاپاسکال، قابلیت پرس کردن آن در حالت سرد است. این قابلیت برای تولید انبوه محصولات بسیار مناسب و به صرفه است.
کاهش آلایندگی ناشی از CO2، بخشی از برنامه نیسان برای حذف خودرو های دیزل از خط تولید اروپا تا اوایل دهه بعدی است.
در حالی که پیشرانه های احتراق فشرده CO2 کمتری تولید میکنند، گفته میشود که به دلیل میزان NOx موجود در آنها، از موتور های بنزینی خطرناک تر هستند.
برای کمرنگ تر کردن رد پای CO2، نیسان سرمایه گذاری سنگینی در زمینه خودرو های برقی و هیبرید کرده است. به طور مثال، این خودروساز در حال حاضر با تویوتا، هوندا، پاناسونیک و GS Yuasa برای وارد کردن باتری های حالت جامد به بازار همکاری میکند.
مترجم خودروکار: پرستو مهدی قلیخان
منبع: Motor 1
انتهای پیام/