به گزارش خبرنگار خودروکار، لنو در آخرین مصاحبه خود به Business Insider گفت:" فکر میکنم نسل اول پریوس باعث میشود که مردم بگویند ببینید چقدر در مقایسه با خودرو های مدرن ساده است." زمانی که پریوس معرفی شد، بسیار ساده بود.
مدلی که بعد از بین المللی شدن این خودرو توسط تویوتا در سال 2000، یعنی سال قبل از معرفی نسخه هیبرید آن، به آمریکا رسید، یک موتور بنزینی 1.5 چهار سیلندر در زیر کاپوت داشت. موتور با یک باتری 247 ولت ساخته شده از نیکل و یک موتور الکتریکی AC مگنت دائمی جفت میشد. موتور قدرتی برابر 70 اسب بخار و گشتاوری معادل 111 نیوتون.متر تولید میکرد. در حالی که موتور الکتریکی 44 اسب بخار و گشتاور 386 نیوتون.متر تولید میکرد. هنگامی که پریوس برای بار اول معرفی شد، مصرف سوخت آن بسیار بالا بود اما بعد ها و در سال 2008، به طرز چشم گیری کاهش یافت.
اما چرا به خودرویی کلکسیونی تبدیل خواهد شد؟
لنو گفت:" شما با این خودرو بزرگ شده اید. با آن به مهمانی های دبیرستان رفته اید. پدرتان در روز های یکشنبه، با این خودور شما را بیرون برده و برایتان بستنی خریده است. این خودرویی است که نسل بعدی به عنوان یک خودرو کلکسیونی نگه میدارد. خاطره ها به اندازه خود خودرو مهم هستند."
اگر به خودرو های تولید شده بین 1980 تا 1999 نگاهی بیندازید، متوجه میشوید که این حرف منطقی است. مردم مثل کلکسیونر های اواخر 1960 نیستند. آنها کودکانی هستند که با این خودرو ها بزرگ شده و بعد ها پشت فرمان آنها نشسته اند. این همان چیزی است که باعث ادامه بازار کلکسیون ها میشود.
او همچنین گفت:" فکر میکنم مزدا میاتا، در نقش فورد ماستنگ برای نسل بعدی باشد."
مترجم خودروکار: پرستو مهدی قلیخان
منبع: Motor 1
انتهای پیام/