یادداشت/
صنعت موتورسیکلت نیازمند فناوری و پیشرفت
اجباری شدن تولید موتورسیکلتهای انژکتوری امر مهمی بود که سال گذشته به سرانجام رسید.این نوع موتورسیکلتها نسبت به کاربراتوریها از کیفیت بسیاری برخوردار هستند.
به گزارش خودروکار، میزان آلایندگی بالای موتورسیکلتهایی با فناوری قدیمی یکی از منابع بزرگ آلودگی در کلانشهرها از جمله تهران است که به ساماندهی نیاز دارد. موتورسیکلتهای بیکیفیت و ناایمن مانند کاربراتوری باید بهتدریج با نوع جدیدتر انژکتوری یا برقی جایگزین شده و این نسل از موتورسیکلتها به طور کلی از سراسر کشور جمعآوری شوند.
بر اساس سخن کارشناسان صنعت موتورسیکلت، در صنعت موتورسیکلت دنیا شاهد تولید دستگاههایی جدید با فناوری پیشرفته هستیم که در کیفیت این وسیله نقلیه تاثیر بسیاری داشته است.
از این رو، شاید موتورسیکلتهای جدید دارای نرخ بالایی باشند اما معضلات اجتماعی و مشکلات زیستمحیطی نداشته و بهتر از به خطر انداختن سلامت افراد جامعه است.
پیشنهاد شهرداری تهران این بود که به جای اینکه از موتورسیکلتهای کاربراتوری به انژکتوری و سپس به موتورسیکلتهای برقی برسیم، در یک مرحله از کاربراتوری به برقی این تغییر ایجاد شود.
زیرساختها در کشور در حال آماده شدن است و تولیدکننده مجاب میشود که تغییر نسل دهد. چرا به سمت و سویی نمیرویم که دنیا در حال رفتن است؟
طبق پژوهشهای وسیعی که ایالات متحده انجام داده، برای هر یک دلار سرمایهگذاری در حملونقل پاک که در آن سوخت فسیلی مصرف نشود و آلودگی تولید نکند ۲۰ دلار عاید سلامت کشور خواهد شد.
در کشورهای صنعتی و پیشرفته اهمیت سلامتی افراد جامعه با هزینههایی که برای آن میشود به روشنی ملموس است. باید در این زمینه با همت جمعی حرکت کنیم و تولیدکنندگان همراه با کارشناسان محیطزیست در تولید وسیله نقلیه از آخرین فناوریهای جدید بهرهمند شوند تا آسیب کمتری متوجه سلامت جامعه باشد.
سید نواب حسینیمنش - قائممقام ستاد معاینه فنی خودروهای پاک
منبع: گسترش صنعت
انتهای پیام/