به گزارش خبرنگار خودروکار، رنو کولئوس به واسطه طراحی متحول شده و زیبای خودش به سرعت جای خودش را در بازار خودروهای شاسی بلند ایران باز کرد. اما در این میان یک خودرو شاسی بلند در بازار ایران به تعداد بسیار کم وجود دارد که به دلیل عدم تبلیغات و مارکتینگ موفق نتوانست خودش را در بازار ایران پیدا کند. این خودرو ژاپنی خوش نامی به نام هوندا CR-V است که در اروپا و آمریکا فروش بسیار موفقی داشته است.
رنو کولئوسکولئوس پس از رونمایی آن در تهران سر و صدای زیادی به پا کرد و با استقبال بسیار گرمی مواجه شد.
مهمترین دلیل جذب علاقه مندان به این مدل طراحی آن است که بسیار شبیه به برادران دیگر خود یعنی تلیسمان و نسل جدید مگان است.
این خودرو نسبت به نسل قدیم به کلی متحول شده است. چراغ های روشنایی در روز C مانند آن، چراغهای جلو و عقب و همچنین خطوط روی کاپوت یکی از نقاط جذاب و مثبت در طراحی این خودرو است. همچنین در این خودرو به هیچ وجه از خطوط شکسته و زیاد استفاده نشده است و همین امر ظاهری عضلانی و با وقار به آن میدهد.
اتاق این کولئوس شما را شیفته خودش خواهد کرد. طراحی اصولی، صفحه نمایش بزرگ و لمسی، جنس چرم و مواد به کار رفته در داشبورد و همچنین چراغهای LED کار شده در اتاق همگی به شما حس لوکس بودن و راحتی القا میکند. همچنین کابین کاملا بی صدا است و رانندگی بسیار نرم و راحتی را با این خودرو تجربه خواهید کرد.
از نظر فنی این خودرو مشابه نیسان ایکس تریل است. زیر کاپوت کولئوس یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این پیشرانه قادر به تولید 170 ساب بخار نیرو و 233 نیوتون متر گشتاور است. جعبه دنده CVT X-Tronic این امکان را به خودرو میدهد تا شتاب صفر تا صد آن 9.8 ثانیه باشد.
مصرف سوخت این خودرو در هر 100 لیتر، 8.3 لیتر به صورت ترکیبی است و دارای پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ است.
کولئوس امکانات خوبی در اختیار راننده میگذارد. از جمله آنها: سنسور پارك 360 درجه به همراه دوربين ديد عقب - سانروف برقى پانوراميك - LED آينه هاى جانبى مجهز به راهنماى - آينه هاى جانبى برقى تاشو همراه با گرمكن - آينه عقب الكتروكروميك اتوماتيك - سيستم هشدار دهنده نقاط كور - فرمان دور چرم - كروز كنترل و محدود كننده سرعت -TFT كيلومتر شمار فول ديجيتال - تهويه اتوماتيك دوگانه با كانال هواى سرنشينان عقب - جاسيگارى و فندك - كنسول مركزى متحرك به صورت كشويى - جا ليوانى خنك شونده - ترمز دستى الكترونيكى - داشبورد با چراغ روشنايى – صندلى هاى چرمى - پشت سرى قابل تنظيم براى صندلى هاى جلو و عقب - صندلى هاى تاشوى عقب با قابليت تفكيك 60:40 مجهز به كنسول – ISOFIX امكان اتصال صندلى كودك.
هوندا CR-VCR-V چندین سال است که یکی از مطمئنترین و خوش نام ترین محصولات هوندا است. طراحی این خودرو همواره کمی عجیب و متفاوت از هم خانوادههای خود بوده است.
نسل چهارم این خودرو به تعداد بسیار کم وارد کشور شد که متاسفانه به دلیل کم توجهی، ضعف مارکتینگ و عدم تبلیغات مناسب فروش خوبی نداشت و نوعی شکست خورد.
این خودرو از نظر طراحی با شاسی بلندهای حال حاضر کمی متفاوت است. طراحی چراغهای جلو به خوبی انجام شده است. ترکیب این چراغها با جلو پنجره و مخصوصا خط فلزی سر تا سری آن ظاهری خاص و زیبا به آن بخشیده است. اما طراحی عقب نسل چهار، بر خلاف کولئوس آن چنان جذاب نیست اما همچنان خاص است. چراغهای عقب از قسمت بالایی آن شروع شده و تا وسط ادامه پیدا کرده است.
طراحی اتاق CR-V بسیار ساده اما در عین حال زیبا است. کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در اتاق کاملا مشهود است و ویژگیهای ارگونومیک هم در آن رعایت شده است. اما در اتاق خبری از چراغهای LED نیست و کنسول این خودرو مخصوصا دنده آن، شما را به آن خودروهای ون و MPV میاندازد.
از نظر پیشرانه، این خودرو کمی از کولئوس فدرتمند تر است. پیشرانه این خودرو 2.4 لیتری است و دارای قدرت 185 اسب بخار و 245 نیوتون متر گشتاور است. جعبه دنده این خودرو CVTبوده و شتاب آن 1 ثانیه بهتر از رقیب فرانسوی، یعنی 8.8 ثانیه است.
مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و دارای پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ است.
امکانات این خودرو شامل: 8 کیسه هوا – کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای - رینگ 18 اینچی آلومینیومی - آینههای تاشو برقی - چراغهای مخصوص روز – سانروف - سیستم ECON - کروز کنترل - سیستم هشدار حرکت بین خطوط - آینه الکتروکرومیک - دوربین عقب - استارت دکمهای - سیستمهای ترمز و پایداری - سنسور پارک در عقب - روکش چرمی صندلیها و غربیلک فرمان است.
نتیجه گیرینکته اینجا است که نسل کنونی CR-V در بازار ایران یک نسل قدیمی است اما با این حال حرفهای زیادی برای گفتن در برابر کولئوس مدرن دارد. اگر کسی در حال حاضر قصد خرید شاسی بلند داشته باشد، به احتمال زیاد رنو کولئوس را انتخاب میکند. اما اگر نسل جدید هوندا CR-V هم با پشتوانه و خدمات پس از فروش خوب وارد ایران میشد، میتوانست سرقیب سرسختی برای سایرین در سگمنت خود باشد و حتی تبدیل به یکی از بهترینها در کشور بشود.
خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/