خودروکار گزارش می دهد؛
رنو-نیسان از فولکس واگن سبقت گرفت
رنو-نیسان در سال 2017 با احتساب حجم فروش زیرمجموعه تازه وارد خود، یعنی میتسوبیشی موتورز، توانست گروه خودروسازی فولکس واگن که غول خودروسازی سال 2016 بود را کنار بزند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آمار فروش نیسان موتورز در سال 2017 برابر با 5 میلیون و 820 هزار دستگاه خودرو اعلام شد در حالی که آمار فروش برادر ناتنی فرانسوی آن، یعنی رنو برابر با 3 میلیون و 760 هزار دستگاه اعلام شد. میتسوبیشی موتورز نیز رقم 1 میلیون و 30 هزار دستگاه را از خود به ثبت رساند تا مجموع آمار فروش گروه خودروسازی رنو-نیسان (و میتسوبیشی) به 10 میلیون و 610 هزار دستگاه خودرو سواری سبک در سال 2017 رسیده و گروه خودروسازی فولکس واگن را از میدان به در کند.
گروه خودروسازی رنو-نیسان با این آمار توانست بر رقم فروش 10 میلیون و 530 هزار دستگاهی گروه فولکس واگن در سال 2016 که شامل آمار فروش برندهای زیرمجموعه نظیر آئودی، اشکودا، سئات و پورشه می شود، فائق آید.
تویوتا در سال 2016 با ثبت رقم فروش 10 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در جایگاه دوم و پس از گروه فولکس واگن ایستاده بود. لازم به ذکر است که این آمار، حجم فروش زیرمجموعه کامیون ساز سنگین تویوتا موتورز با نام هاینو موتورز را شامل نمی شود.
زمانی که کارلوس گوئن، مدیرعامل رنو-نیسان اقدام به خرید رقیب سبک وزن و کوچک خود یعنی میتسوبیشی موتورز کرد، در حقیقت هدف دستیابی به آمار فروش 14 میلیون دستگاهی تا سال 2020 را در سر می پروراند.
بر خلاف انتظار از دیدگاه جنرال موتورز، عظمت و بزرگی شرکت دیگر اهمیت چندانی ندارد برای همین سال گذشته دو عامل اروپایی خود یعنی واکسهال و اوپل را به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن واگذار کرد تا بتواند سرمایه بیشتری را بر پروژه های سودآورتر هزینه کند. جنرال موتورز از این سیاست پاسخ مثبت گرفت و توانست در سال جدید به حاشیه سود 6.8 درصدی در فروش دست یابد. این در حالی است که نیسان موتورز تنها به 5 درصد و رنو به 4.8 درصد حاشیه سود قناعت کرد. میتسوبیشی نیز به حاشیه سوری فراتر از 4.3 درصد دست نیافت.
مترجم خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/