به گفته وی برخی خودروهای تولیدی در داخل گازهای مخرب nox تولید میکنند که اثرات مخربی بر کیفیت هوا دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در حال حاضر در صنعت خودروی اروپا استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶ اجرایی شده اما در داخل خودروها همچنان با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید میشوند؛ بنابراین استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی در ایران بهروز نبوده و عقبتر از استانداردهای جهانی است و به همین دلیل خودروهای در حال تولید شرایط مناسبی از نظر میزان آلایندگی ندارند.
خلخالی با بیان اینکه میزان آلایندگی خودروهای یورو ۵ و ۶ در
حد قابل توجهی کمتر از استاندارد یورو ۴ است، تصریح کرد: بنابراین دولت
باید خودروسازان را ملزم کند هر چه زودتر استاندارد آلایندگی محصولات خود
را به یورو ۵ و ۶ ارتقا دهند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام /