به گزارش خبرنگار خودروکار، طرز کار سیستم ECO در هر شرکتی متفاوت است. در خودروهایی مثل تویوتا و ب ام و با فعال کردن این دکمه خودروی شما از تمام قدرت پیشرانه خود استفاده نخواهد کرد و قدرتی کمتر از حد نرمال را در اختیار راننده میگذارد.
در خودروهای فولکس واگن و فورد در مواقعی که دنده در حالت اتوماتیک قرار داشته باشد، خودرو دنده را در دور موتورهای پاببنتر عوض میکند.
در خودروهای مرسدس بنز و لندروور زمانی که دکمه ECO را فعال کنید، مواقعی که توقفهای نسبتا طولانی داشته باشید مانند انتظار در پشت چراغ قرمز، خودرو به طور اتوماتیک موتور خود را خاموش میکند و زمانی که پدال ترمز را رها میکنید، خودرو روشن میشود.
فیات نیز تصمیم گرفته زمانی که شما این سیستم را فعال کنید، از گشتاور خودروهای خود کم کند.
در خودروهایی مثل هوندا امکانات پر مصرف خودرو مانند تهویه مطبوع غیر فعال میشود.
چه زمانی میتوان از دکمه اکو استفاده کرد؟ اگر شما مالک خودرویی همچون مرسدس بنز یا لندروور هستید، به جزء مواقعی که در ترافیکهای نسبتا روان و در حال حرکت هستید و قرار است توقف های نسبتا طولانی و پشت سر هم داشته باشید، میتوانید از این سیستم استفاده کنید. اگر شما مالک خودرو برند دیگری هستید، اگر با این موضوع که موتور نتواند از تمام قدرت و امکانات خود استفاده کند مشکلی ندارید، میتوانید در هر زمان که اراده کنید از این سیستم استفاده کنید.
فلسفه استفاده این سیستم در خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگیهای زیست محیطی است.
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز میتوانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آنها پاسخ دهد.
انتهای پیام/