کد خبر: ۱۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 5 مهر ماه «خودروکار»؛

نکاتی که صاحبان خودروهای لوکس باید بدانند (2)

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که جهت انجام سرویس، تعمیرات و دیگر خدمات خودرویی، به مراکزی غیر از نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنید، حتما علاوه بر قیمت، مواردی چون سابقه، میزان اعتبار و سطح کیفیت خدمات ارائه شده در آن مجموعه را نیز مورد بررسی قرار دهید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معمولا خودروهای لوکس با توجه به سطح قیمت و مشخصات خاصی که دارند، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند که یقینا توجه به آن‌ها، موجب حفظ کیفیت ظاهری و سلامت فنی خودرو در درازمدت می‌شود.

دقت در انتخاب رینگ و لاستیک
معمولا بسیاری از مالکان خودروهای لوکس در ایران، با مشکل باد‌کردن پوسته لاستیک یا حتی ترکیدگی مکرر لاستیک‌ها مواجه هستند که طبیعتا به خاطر استفاده از رینگ و لاستیک‌های نامناسب اتفاق می‌افتد. البته نامناسب بودن رینگ و لاستیک، تنها به معنای استفاده از رینگ‌های غیر‌استاندارد و متفرقه اسپرت (که متاسفانه در سال‌های اخیر نیز رواج یافته است) یا لاستیک‌های نامرغوب نیست و در واقع این مشکلات در برخی ‌ خودروهایی که دارای رینگ و لاستیک فابریک هستند نیز رخ می‌دهد که علت آن، بزرگ بودن ابعاد رینگ و کم بودن فاق لاستیک‌ها، با توجه به شرایط جاده‌ها و همچنین مسیرهای درون‌شهری است.

به عنوان مثال، برخی از ب‌ام‌و‌های سری ۷ در ایران دارای رینگ ۲۱ اینچی (آلپینا پکیج) و تعداد زیادی از خودروها مانند مرسدس بنز S-Class و یا ب‌ام‌و X4 نیز دارای رینگ ۲۰ اینچی هستند که با وجود فاق کوتاه لاستیک، در صورت بی‌توجهی و رانندگی با سرعت‌های نسبتا زیاد و البته در برخورد با ناهمواری‌ها، متحمل ضربه‌های شدیدتری می‌شوند و طبیعتا این امر می‌تواند موجب کاهش دوام و عمر لاستیک شود.

کارواش اصولی و استاندارد
امروزه روش‌های سنتی و قدیمی کارواش، برای خودروهای گران‌قیمت توصیه نمی‌شود، زیرا معمولا استفاده از دستمال‌های عادی یا ادوات غیر‌استاندارد جهت خشک و تمیز‌کردن بدنه، موجب ایجاد خط و خش‌های ریز و متعدد‌ روی آن می‌شود که یقینا برای مالکان خوشایند نیست.

بنابراین اگر حساسیت زیادی روی این مسئله دارید بهتر است که شستشو و خشک‌کردن اتومبیل را با استفاده از ابر و دستمال‌های مخصوص (یا به اصطلاح »نانو«) انجام دهید، ضمن اینکه معمولا در روش شستشو بدون آب (با مواد و شامپوهای مخصوص) نیز باید از این نوع دستمال‌ها استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که موتور‌شویی نیز با توجه به حساسیت قسمت‌های الکترونیکی، به روش بدون آب و با مواد مخصوص این کار انجام گیرد.


شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار