عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش در حالی همواره یکی از دغدغه های مشتریان ایرانی بوده و هست که یکی از دلایل اصلی ضعف این خدمات، قدیمی بودن بیشتر خودروهای داخلی و سطح کیفی پایین آنهاست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگر نگاهی به آمارها و گزارش های مربوط به خدمات پس از فروش بیندازیم، متوجه می شویم نوع نارضایتی مشتریان ارتباط مستقیمی با کیفیت خودروها دارد و گاهی از دست شرکت های خدمات پس از فروش نیز کاری بر نمی آید.
به عنوان مثال، یکی از مشکلاتی که بسیاری از مشتریان داخلی با آن دست و پنجه نرم می کنند، صدای موتور و وجود سر و صدای غیر عادی در اتاق است.
این مشکل در اصل نحوه مونتاژ خودروها و همچنین قدیمی بودن پلت فرم ها برمی گردد و شرکت های خدمات پس از فروش نیز معمولا امکان حل آن را ندارند. یا مثلا رگلاژ نبودن درها که به یک مشکل عادی در خودروهای داخلی تبدیل شده، بیشتر به قدیمی بودن قالب ها در خطوط تولید و همچنین نحوه مونتاژ برمی گردد و بنابراین بردن خودروها به نمایندگی نیز چندان دردی را دوا نمی کند.
با این تفاسیر، اگر قرار است خدمات پس از فروش در خودروسازی کشور به نحو چشمگیری ارتقا پیدا کند، این موضوع نیاز به خودروهای جدید دارد، چه آنکه خودروهای قدیمی ارزش هزینه کردن برای تغییر خطوط تولید و قالب را نداشته و اصلا مشخص نیست مشکل شان قابل حل باشد یا نه.
از همین رو به نظر می رسد با ورود خودروهای جدید که به روزتر بوده و سطح کیفی بالاتری دارند، شرکت های خدمات پس از فروش نیز از این موضوع مرتفع شده و امکان ارائه خدمات کمی و کیفی بیشتری را داشته باشند.
انتهای پیام/