کد خبر: ۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای قرارداد رنو (6)؛

آغاز تولید محصولات رنو با داخلی سازی 40 درصدی/ قیمت محصولات کمتر از 100 میلیون تومان خواهد بود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، ایدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت و فعالیت شرکت‌های خودروسازی دخالتی ندارد، گفت: تولید خودرو با نام رنو در ایران با داخلی سازی 40 درصدی آغاز خواهد شد و تا 60 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، منصور معظمی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم امضای قرارداد سه جانبه تولید خودرو در ایران، اظهار کرد: این قرارداد با یک شرکت به نام بین‌المللی و یک شرکت داخلی به امضا رسیده که قرار بر آن است 300 هزار دستگاه خودرو با برند رنو در یک دوره پنج ساله در ایران ساخته شود.

او افزود: از اواخر سال آینده محصولات به بازار عرضه می‌شود که یک کارخانه در ساوه خریداری شده و در کنار آن سرمایه گذاری 660 میلیون یورویی در فاز اول انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در سالجاری قرار بر آن است تا 1 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود، گفت: در واقع کیفیت خودرو و ارائه خدمات پس از فروش نسبت به گذشته بهبود یافته اما با استانداردهای جهانی فاصله وجود دارد.

او تصریح کرد: به دنبال آن هستیم از طریق مشارکت با خودروسازان به نام جهانی، خودرویی در ایران تولید شود که در محدوده قیمتی قابل خرید برای مردم باشد و کیفیت به روز جهانی را داشته باشد.

معظمی با تاکید بر اینکه مجموعه خریداری شده توسط ایدرو در مجموع 27 هزار دستگاه تولید کرده است، گفت: در فاز اول مجموع ظرفیت این کارخانه به 150 هزار دستگاه افزایش می‌یابد و در فاز دوم این عدد به 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

او یادآور شد: با توجه به توانمندی داخلی در متن قرارداد داخلی سازی در ابتدای تولید 40 دررصد ذکر شده که این میزان بعد از 18 ماه به 60 درصد افزایش می‌یابد و تاکید بر آن است که تولیدات قطعه سازان داخلی با کیفیت جهانی صورت گیرد تا به بازارهای بین المللی راه پیدا کند.

مدیرعامل ایدرو گفت: در صادرات خودرو از لحاظ کیفیت و قیمت با مشکل روبرو هستیم و با توجه به این موضوع صادرات قطعه و محصول نهایی بر عهده رنو فرانسه قرار داده شده است.

او با اشاره به اینکه قیمت محصولات تولیدی کمتر از 100 میلیون تومان خواهد بود، بیان کرد: ایدرو در قراردادهای اخیر به عنوان بنگاه‌دار وارد عمل نشده و تنها برای آنکه امضا و اجرای قرارداد شتاب بگیرد وارد عمل شده است.

معظمی خاطرنشان کرد: سهم دولت در تولید خودرو کمتر از 10 درصد است و می‌تواند هر لحظه که تصمیم بگیرد سهام ایدرو را واگذار کند و این در حالی است که فلسفه فعالیت ایدرو ایجاد و واگذاری به بخش خصوصی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: ایدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت و فعالیت خودروسازان دخالتی ندارد.

معظمی در پاسخ به این سوال که آیا با این قرارداد ایران خودروساز می‌شود، گفت: تا حدودی برای خودروساز شدن ایران زود است و در حال حاضر ایران تنها تولید کننده خودرو است و برای خودروساز شدن نیاز به اتصال به شبکه جهانی احساس می‌شود.

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار