به گزارش خبرنگار خودروکار، PSA پس از خریداری اوپل از جنرال موتورز، امید دارد که در آمار فروش بتواند در رتبه دوم خودروسازان اروپا قرار گیرد. اوپل تبدیل به یک منبع زیان ده برای جنرال موتورز شده بود و اکنون خودروسازان فرانسوی نه تنها منجی این برند شده اند، بلکه با خرید آن نیز امید به پیشرفت دارند.
PSA میتواند اوپل کورسا بعدی را بر اساس استانداردهای خودش، مانند پژو 208 و سیتروئن C3 بسازد و آن را تبدیل به یک خودرو با کیفیت و مقرون به صرفه کند که خریداران زیادی در اروپا خواهد داشت. این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا از مرز تولید سالیانه پنج میلیون خودرو عبور کند.
کارلوس تاوارس، رئیس هیئت مدیره PSA بیان کرد: ما امروز شاهد تولد یک قهرمان نو پا و اصیل اروپایی هستیم. به اوپل و واکسهال کمک خواهیم کرد تا با برگشت به دوران طلایی خود، دورانی خوب را برای ما نیز رقم بزنند.
در همین راستا تیم مدیریتی جدید برای اوپل معرفی شد. رمی ژیراردون از اعضای هیئت مدیره PSA، به عنوان معاون اول اوپل و فیلیپ دو روویرا به عنوان مدیر مالی این شرکت معرفی شدند.
به گفته مقامات اوپل، آنها قصد دارند تا با یک سرمایه گذاری 1.7 میلیارد یورویی محصولات خود را تولید و گسترش دهند.
هفته گذشته نیز ، شرکت مادر سابق اوپل، یعنی جنرال موتورز اعلام کرد که در سه ماه اخیر سال گذشته مبلغ 800 میلیون دلار در اروپا ضرر داده است که بخش عظیمی از آن مربوط به اوپل بوده است. از سال 1999 تا به حال، اروپا به هیچ وجه برای جنرال موتورز نبوده است و این شرکت نتوانست اهداف خودش را طی این سالیان در اروپا محقق کند.
پس از منتصب شدن ماری بارّا در سال 2014 به عنوان مدیر عامل جنرال موتورز، او نگاهی دقیقتر به زیر مجموعه خود یعنی اوپل انداخت و علاوه بر عزمش برای فروش این شرکت، برند شورولت را از بازارهای جمع آوری کرد.
به گفته مسئولان PSA، این دو شرکت از ماه فوریه امسال، برای معامله اوپل پای میز مذاکره نشستند که توافق خرید در ماه مارس به تایید رسید که ابعاد مالی این معامله دست نخورده و طبق همان چیزی که در ماه مارس توافق شده بود، انجام شد.
این در حالی است که جنرال موتورز و اوپل به صورت کامل از یکدیگر جدا نخواهند شد و بر اساس وعده این خودروساز آلمانی الاصل، خودروهای "بیوک" همچنان در کارخانههای آلمان تا سال 2019 ساخته خواهد شد.
مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: رویترز
انتهای پیام/