کد خبر: ۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
مدیرعامل سایپا در جمع خبرنگاران؛

سایپا به دنبال حذف پراید است/ موتور سه سیلندر استاندارد 82 گانه را پاس می‌کند

مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه حذف پراید به اقشار کم درآمد آسیب می زند، گفت: موتور سه سیلندر جدید سایپا استانداردهای 82 گانه را پاس خواهد کرد و این در حالی است که این موتور بروی محصولات قدیمی استفاده نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار مهدی جمالی در حاشیه مراسم رونمایی از موتور سه سیلندر سایپا، اظهار کرد: استراتژی اصلی گروه سایپا توسعه محصول است که این موضوع به جد در گروه سایپا پیش می‌رود که برنامه ریزی تولید پلتفرم SP100 و SP0 طراحی شده است.

او افزود: برای این گروه سه موتور پیش بینی شده که یک موتور در گروه در حالی توسعه است و یک موتور دیگر توسط میان ابتکار در حال طراحی بود و امروز رونمایی شده است.

مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: به طور قطع تا پایان سال محصول جدیدی رونمایی خواهد شد که امکان آن وجود دارد از موتورهای به روز که امروز رونمایی شد در آن‌ها استفاده شود.

جمالی بیان کرد: صنعت خودروسازی از تحول و تکنولوژی به روز بهره می‌برد که در این زمینه به مرکز تحقیقات دستور داده شده تا فعالیت‌های قابل توجهی در توسعه خودرو و طراحی خودروهای برقی صورت گیرد.

او گفت: برنامه بلند مدت 2020 گروه سایپا به گونه‌ای طراحی شده است که نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد و از سوی دیگر در این طرح، برنامه‌های همکاری با بزرگان خودروسازی و قطعه سازی جهان در دستور کار قرار گرفته است.

جمالی در رابطه با مشخصات فنی موتور جدید گروه سایپا گفت: استاندارد سوخت این موتور با پایه یورو 5 است و استانداردهای سال 1398 کشور را پاس خواهد کرد و توانایی توسعه یافتگی به استاندارد سوخت یورو 6 را دارد و امید است در مدت زمان کوتاهی به تولید انبوه برسد و می‌تواند در محصولات تولیدی سال 1400 به بعد نیز نصب شود.

او با بیان اینکه مصرف سوخت این موتور 5.5 کیلومتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است، یادآور شد: این موتور در محصولاتی نصب خواهد شد که استانداردهای 82 گانه را پاس خواهند کرد و برنامه‌ای برای استفاده از این موتور در محصولات قدیمی وجود ندارد.

مدیرعامل گروه سایپا در رابطه با پراید خاطرنشان کرد: گروه سایپا علاقمند به خروج پراید از چرخه تولید خود است و در حال حاضر به دنبال معرفی جایگزین‌های پراید بوده و دغدغه فعلی سایپا بر آن است که بررسی‌ها نشان از آن دارد که اقتصاد عموم جامعه و به خصوص اقشار کم درآمد به محصول پراید وابسته است.

او گفت: برنامه ریزی‌ها بر آن است تا خروج پراید از چرخه تولید آسیبی به اقشار کم درآمد وارد نکند.

جمالی در رابطه با قیمت گذاری و عرضه خودرو تیبا برقی یادآور شد: طراحی تیبا برقی به یکی از کشورهای به نام جهان ارسال شده تا بررسی‌های نهایی در این زمینه صورت بگیرد و بعد از جمع بندی اطلاعات منتشر خواهد شد.

مدیرعامل سایپا در انتها بیان کرد: زیرساخت‌ها در زمینه خودروهای برقی کم است و در این رابطه با شهرداری مذاکراتی صورت گرفته و زمانی که به جمع بندی برای عرضه خودرو برقی دست پیدا کنیم، درخواست‌های لازم در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها به دستگاه‌های مرتبط ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار