کد خبر: ۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

حذف مشروط پراید و پژو 405

در شرایطی پراید و پژو 405 دو کاندیدای اصلی حذف از صنعت خودرو کشور به شمار می روند که هنوز جانشینانی مطمئن برای آنها پیدا نشده و این موضوع ریسک حذف ناگهانی این دو محصول پر فروش داخلی را بالا برده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هم پراید و هم پژو 405، هر دو جزو قدیمی ترین خودروهای تولید داخل به شمار می روند که اتفاقا جزو سه محصول پر فروش کشور بوده و مشتریان زیادی دارند. وجود این همه مشتری البته بیشتر به دلیل نبود رقیب و به نوعی انحصار موجود در بازار این خودروها است، چه آنکه اگر محصولات با کیفیت تری در کنار آنها و با قیمتی متناسب وجود داشت، این دو خودرو قدیمی تا این حد در جاده ها و خیابان های کشور به چشم نمی آمدند.

در این شرایط، خیلی ها معتقدند حالا که توافق هسته ای و برجام فرصت مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا را فراهم آورده، وقت خداحافظی با پراید و پژو 405 رسیده و باید جانشینانی مناسب برای آنها پیدا کرد.

اگرچه در قدیمی بودن و لزوم حذف و پراید و پژو 405 (با توجه به سطح کیفی پایین آنها) تردیدی وجود ندارد، با این حال بهتر است ابتدا جانشینانی مناسب برای این دو محصول پیدا کرده و سپس راهی موزه شان کنیم.

تجربه پیکان که با خروج آن و محقق نشدن برنامه جایگزینی اش، خسارت سنگینی به ایران خودرو وارد کرد، به خوبی لزوم حذف با احتیاط پراید و پژو 405 را یادآوری می کند. این دو خودرو جدای از اینکه بخشی بسیار بزرگ از بازار کشور را به خود اختصاص داده اند، برای خودروسازان و قطعه سازان نیز محصولاتی استراتژیک به شمار می روند. بنابراین اهمیت یافتن جایگزینی مناسب برای پراید و پژو 405 پیش از حذف آنها، بسیار بالاست، زیرا در غیر این صورت، هم مشتریان متضرر خواهند شد و هم مجموعه صنعت خودرو و قطعه.

البته بدون شک پیدا کردن خودروهایی که در کنار کیفیت بهتر، قیمتی مناسب (نزدیک به قیمت فعلی پراید و پژو 405 داشته باشند)، کار سختی است، اما به نظر می رسد مشتریان ایرانی حاضرند بابت خودرو با کیفیت تر از پراید و پژو 405، تا حدی پول بیشتری خرج کنند.

در این شرایط اگر خودروسازان وقت و انرژی بیشتری برای یافتن محصولات جایگزین پراید و پژو 405 بگذارند، احتمال یافتن محصولاتی با کیفیت و در عین حال دارای قیمت نسبتا پایین، زیاد است و آنگاه می توان با خیالی راحت تر، این دو خودرو نوستالژیک ایرانی ها را راهی موزه کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: پژو 405
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار