کد خبر: ۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
یادداشت/

رشد صنعت خودرو با ثبات درسیاست‌گذاری‌ها

آنچه دولت دوازدهم باید در صنعت خودرو به آن بپردازد توجه ویژه به فراهم‌سازی زیرساخت‌های تولید در جهت پیشرفت صنعت خودروسازی است بنابراین باید به جای ایجاد تغییر در سیاست‌های اجرایی، اقدام به فراهم‌سازی شرایط لازم برای تولید خودروی با کیفیت و رقابت‌پذیر شود.
به گزارش خودروکار، تغییر در سیاست‌گذاری‌های کلان کنونی صنعت خودرو در حالی موردتاکید قرار می‌گیرد که این سیاست‌ها متناسب با شرایط اقتصادی انجام شده و با وجود تاکیدها مبنی بر پرداختن دولت دوازدهم به این موضوع، به نظر می‌رسد نباید دولت اقدامی در این زمینه انجام دهد چراکه تغییر سیاست‌گذاری‌ها منجر به پس‌رفت در دستیابی به اهداف بلندمدت خواهد شد.

آنچه دولت دوازدهم باید در صنعت خودرو به آن بپردازد توجه ویژه به فراهم‌سازی زیرساخت‌های تولید در جهت پیشرفت صنعت خودروسازی است بنابراین باید به جای ایجاد تغییر در سیاست‌های اجرایی، اقدام به فراهم‌سازی شرایط لازم برای تولید خودروی با کیفیت و رقابت‌پذیر شود.آنچه در اهمیت صنعت قطعه و تاثیر آن بر رشد صنعت خودرو مطرح می‌شود، اینکه هرگونه پیشرفت در صنعت قطعه نقشی موثر در تقویت توان تولید صنعت خودرو داشته و منجر به تقویت این صنعت می‌شود.

 بنابراین مسئولان می‌توانند با افزایش بهره‌وری و تنوع‌بخشی به تولیدات در صنعت قطعه زمینه‌های رشد صنعت خودرو را فراهم کرده و تحولی اساسی در این صنعت ایجاد کنند.درحال‌حاضر بیش از ۳۰ شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند که بیشتر آنها به جای تولید اقدام به واردات می‌کنند و به عنوان واردکننده شناخته شده‌اند که این امر نشان از چرخه معیوب تولید در صنعت خودرو دارد که اساس فعالیت خود را بر واردات و مونتاژ خودروهای خارجی نهاده‌اند.در این شرایط تاثیر ورود سرمایه‌گذاران خارجی بر صنعت خودرو را نمی‌توان نادیده گرفت.

بی‌شک ورود سرمایه‌گذاران خارجی نقش موثری در بهبود وضعیت کنونی صنعت خودرو دارد و چنانچه شرایط به گونه‌ای فراهم شود که طرف‌های خارجی به سرمایه‌گذاری روی صنعت خودروسازی ایران تشویق و ترغیب شوند به طورقطع توان تولید در این صنعت ارتقا یافته و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری در تولید خودرو داخلی بود.

جواد مرزبان راد / کارشناس صنعت خودرو

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار