کد خبر: ۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛

برگ سبز خودرو در نقل‌وانتقالات جایگاه قانونی ندارد

یک نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل 90 بابیان اینکه این کمیسیون در نقل‌وانتقال خودرو اطلاعات ثبت‌شده در دفاتر اسناد رسمی را ارجح بر برگ سبز صادر از سوی نیروی انتظامی می‌داند، گفت: در مناقشات قضایی اطلاعات ثبت‌شده در دفاتر رسمی مدرک قانونی به‌حساب می‌آید.
محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار در رابطه با مسائل پیش‌آمده درزمینهٔ نقل‌وانتقال خودرو و ثبت سند برگ سبز خودرو در دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 به‌صراحت نظر خود را اعلام کرده و در این نظر آمده است که با توجه به آنکه برخی از حقوق دولتی به‌وسیله محضر و دفاتر اسناد رسمی دریافت می‌شود و ثبت اطلاعات در دفاتر رسمی جایگاه حقوقی دارد، ازلحاظ قانونی بر برگ سبز ارجحیت دارد.

او خاطرنشان کرد: برای آنکه مردم برای فعالیت‌های نقل و انتقال خود به دفاتر و مراجع زیر صلاح رجوع کنند، هزینه‌های دفتری و محضر کاهش یابد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: تنها برگ سبز در خودرو دست‌اول اعتبار قانونی قابل ملاحظه‌ای  دارد و در نقل‌وانتقال خودرو که خودرو دست‌دوم یا دست چند محسوب می‌شود باید بعد از دریافت برگ سبز از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، سند را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رساند.

او خاطرنشان کرد: در مناقشات قضایی مرجع رسمی برای قوه قضائیه و دادگاه اطلاعات ثبت‌شده و تائید شده در دفاتر اسناد رسمی و محضر است.

امیرحسنخانی تأکید کرد: برگ سبز خودرو زمانی که وسیله نقلیه دارای چند صاحب مشترک باشد، جایگاه حقوقی قابل اتکایی نیست.

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار