کد خبر: ۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور در دست اقدام است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور خبرداد وگفت: برای این اقدام تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.
به گزارش خودروکار، داود کشاورزیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان در سنندج با اشاره به اینکه یکی از رسالت های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نگهداری از راه های شهری و روستایی است، گفت: نگهداری راه های شریانی از محل منابع ملی و راه های غیرشریانی که اکثر راه های فرعی و روستایی را شامل می شود از محل منابع استانی تامین اعتبار می شود.
 
او عنوان کرد: بعد از افزایش قیمت قیر و هزینه های راه سازی و نگهداری، بخشی که برعهده استان ها گذاشته شد محقق و اجرایی نشد.
 
او با با بیان اینکه متاسفانه منبع مالی جایگزینی برای نگهداری از راه های غیرشریانی در بودجه ملی دیده نشده است، اظهارداشت: باید منبعی برای نگهداری از این راه ها درنظر گرفته شود تا دستخوش تخصیص اعتبارات عمرانی نشود.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: در چنین شرایطی اولویت ما در نگهداری راه ها، بحث ایمنی یعنی احیای به موقع خط کشی، تعمیرتابلوها، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها، ساخت تقاطع های غیرهمسطح، رفع نقاط حادثه خیز است.
 
کشاورزیان بیان کرد: شبکه راه های این استان به دلیل مرزی بودن آن به تدریج که به انتها می رسد ضعیف تر می شود و این امری طبیعی است و تنها مختص به کردستان نیست و شامل تمامی استان های مرزی کشور می شود.
 
او اضافه کرد: علی رغم تنگناهای اعتباری، اعتبارات مطلوبی به پروژه های ساخت در سال گذشته اختصاص پیدا کرد و در بخش نگهداری از راه ها هم اولویت ارتقای ایمنی است.
 
او با بیان اینکه پروژه هایی در سطح ملی برای ارتقای ایمنی راه ها تعریف شده است، بیان کرد: اتوبوس ها مجهز به سامانه سپه تن شدند که این موجب کنترل تردد تمامی اتوبوس های بین شهری و در نتیجه ارتقای ایمنی مسافرت ها می شود.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کردستان هم حمل و نقل داخلی و هم بین المللی، پایانه مرزی و تزانزیت کالا را دارد و این نشان از اهمیت حمل و نقل در این استان است و باید بیشتر این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
 
کشاورزیان اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان مسافربری از محل منابع داخلی سازمان وام های کم بهره تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.
 
او اظهارداشت: مهمترین ضعف در ناوگان مینی بوسرانی کشورمان است چراکه این بخش دیگر قدرت ترمیم خود را ندارد.
 
او عنوان کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور هم در دست اقدام است و طرح های دیگری هم در راستای ارتقای ایمنی راه ها در حال اجرایی شدن درکشورمان است.


منبع: مهر
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار