به گزارش خودروکار، در ظاهر خارجی پژو شاهد همان تغییرات ریز و کمرنگی هستیم که اصولا از این کمپانی در روندی محتاطانه انتظار میرود. پژو به عنوان امضای خود چراغهای LED را در تمامی مراحل و مدلهای محصولاتش یکپارچه کرده است.
ضربهگیرهای خودرو نیز کمی تغییر کرده و خطوطی مجزا روی آن دیده میشود. این خودرو در 10 رنگ مختلف دیده خواهد شد که "بژ پریت" جدیدترین رنگ در میان آنهاست. جلو پنجره جدیدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که در آن بهجای خطوط افقی مدل فعلی، از طرح لانهزنبوری برای ورودی هوا استفاده میشود.
در حاشیهی جلوپنجره، رنگ نقرهای موج میزند و نماد پژو نیز در بخش میانی خودنمایی میکند. اما در بخش انتهای خودرو، شاهد ورودیهای جدید هوا در سپر هستیم. مهشکنهای مربعشکل روی سپر نیز جذابتر از همیشه به نظر میرسند.
در داخل خودرو تغییرات گستردهتر نشان میدهند. پژو در تلاش است تا امکانات مدلهای پیشرفتهتر و بزرگتر خود مانند 3008 و 5008 را در مدلهای کوچکتر با چیدمانی متفاوت بگنجاند، بنابراین در داخل کابین و روی کنسول شاهد یک صفحه نمایش لمسی با قابلیت کنترل سیستم تهویه هوا یا بررسی وضعیت ترافیک به شکل سه بعدی هستیم.
اما مواد به کار رفته درون تریمهای مختلف 308 نیز کمی تغییر کرده است. استفاده از پارچههای بهتر برای صندلیها در کنار پلاستیک باکیفیت به ویژه در تریمهای اکتیو و آلور کاملا محسوس است.
اگر به رانندگی با 308 بپردازید، در واقع پشت فرمان یکی از ایمنترین خودروهای فرانسوی در این کلاس نشستهاید. این خودرو از تمام سامانههایی که در مدل شاسیبلند 3008 وجود دارد بهره میبرد. سامانه کنترل کروز تطبیقی با قابلیت توقف عملکرد، سیستم فعال نمایش نقاط کور و سیستم ترمز خودکار از جمله این امکانات محسوب میشوند. تمامی این سامانهها میتوانند قابلیتهای خود را بین سرعت 12 تا 140 کیلومتر در ساعت اجرایی کنند.
در این خودرو همچنین شاهد سیستم هشدار حرکت بین خطوط هستیم که تغییر مسیر ناگهانی خودرو را در سرعتی بین 65 تا 180 کیلومتر در ساعت به راننده اطلاع میدهد. هاچبک ارتقاء یافته فرانسوی همچنین به سیستم تشخیص تابلوهای سرعت و همینطور پیشنهاد سرعت مناسب نیز مجهز شده است.
سامانه مولد قدرت در این 308 فیسلیفت، تنوع زیادی دارد و میتوان به واحدهای دیزلی و بنزینی زیادی در آن اشاره کرد. برای کسانی که پیشرانههای بنزینی را ترجیح میدهند، یک نسخهٔ ارتقاء یافته شده از موتور 1.2 لیتری PureTech 130 و برای دیزلی پسندها یک نسخه اسپورت 308 GT وجود دارد که به یک موتور دیزلی 180 اسببخاری مجهز بوده و حالا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید هم برای آن ارائه شده است.
منبع: عصرایران
انتهای پیام/