جنسیس G90 : اولین محصول کاملا جدید جنسیس که بر روی یک پلتفرم اختصاصی سوار شده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان پرچمدار سدان های جنسیس قرار است جایگزین هیوندای اکوس شود.
G90که قرار است در نمایندگی های تازه افتتاح شده جنسیس در سراسر جهان عرضه شود در کلاسی قرار دارد که رقبای قدرتمندی مانند بی ام و سری ۷ و مرسدس کلاس S نیز در آن حاضر هستند. قیمت G90 از ۶۹۰۵۰ دلار با موتور ۳٫۳ لیتری تویین توربوی V6 آغاز شده و نمونه مجهز به موتور ۵ لیتری V8 70650 دلار قیمت دارد.
جنسیس G80 : جنسیس G80
مدل ۲۰۱۷ محصولی در کلاس سدان های لوکس متوسط میباشد. مدل ۲۰۱۷ G80 هم
اکنون برای فروش آماده بوده و با استفاده از پلتفرم هیوندای، در نمایندگی
های مشترک جنسیس و هیوندای به فروش رسیده و انتظار میرود رقم فروش آن به
سالانه ۲۵ هزار دستگاه بالغ شود.
نسل جدید G80 قرار است بر روی یکی از پلتفرم های اختصاصی جنسیس سوار شد. رقبای اصلی این خودرو بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E خواهند بود.
اس یو وی متوسط جنسیس : اس یو وی یا کراس اوور متوسط جنسیس بر روی پلتفرم جدید G80 سوار خواهد شد. جنسیس هنوز در حال بررسی نحوه نامگذاری این کراس اوور میباشد.
جنسیس G70 : G70 یک سدان لوکس کامپکت برای رقابت با بی ام و سری ۳ میباشد. این محصول در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بر روی پلتفرم اختصاصی عرضه خواهد شد.
اس یو وی کامپکت جنسیس : این اس یو وی یا کراس اوور نیز از پلتفرم مشترک با G70 بهره خواهد برد.
کوپه کامپکت اسپرت جنسیس : برای دیدن این کوپه لوکس باید تقریبا دو سال دیگر صبر کرد. و با توجه به ابعاد آن از همان پلتفرم G70 و اس یو وی کامپکت سود خواهد برد.
بیشتر این مدل ها به موتور ۳٫۳ لیتری تویین توربوی V6، به عنوان پیشرانه اصلی مجهز خواهند بود که به طور اختصاصی برای برند جنسیس توسعه داده شده است. البته جنسیس مشغول کار بر روی موتور ۴ سیلندر نیز میباشد که آن را در بازار اروپا عرضه کند. ولی هنوز خبری از پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی نیست.
دِیو زوچوفسکی مدیرعامل جنسیس به طور مستقیم درباره هزینه ای که هیوندای برای راه اندازی این برند متقبل شده اشاره ای نکرد اما گفت عرضه برند لکسوس در سال ۱۹۸۹ برای تویوتا یک میلیارد دلار هزینه و ۱۰ سال کار مطالعاتی دربر داشت و هزینه های تحقیق و توسعه در حال حاضر به مراتب بیش از این مقدار میباشد. حال که صحبت از برندهای لوکس زیرمجموعه شد بهتر است نگاهی به تاریخچه این برندها، به طور ویژه در بازار آمریکا داشته باشیم :
۱۹۷۰ : معرفی آئودی توسط فولکس واگن
۱۹۸۶ : معرفی آکیورا توسط هوندا
۱۹۸۹ : معرفی لکسوس توسط تویوتا و اینفینیتی توسط نیسان
۲۰۱۶ : معرفی جنسیس توسط هیوندای
منبع: دنیای خودرو
انتهای پیام/