کد خبر: ۶۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۲

فروش مدل‌های جدید تسلا در سراشیبی

بر اساس برآوردهای شرکت «کاکس اتوموتیو»، فروش تسلا در آمریکا در نوامبر با وجود عرضه نسخه‌‌‌‌های جدید و ارزان‌تر از پرفروش‌‌‌‌ترین خودروهای برقی‌‌‌‌اش، به پایین‌ترین حد خود در چهار سال‌گذشته رسید. موفقیت در عرضه مدل‌های مقرون‌‌‌‌به‌‌‌‌صرفه‌‌‌‌تر که استاندارد نامیده می‌شود، برای تسلا مهم است و آزمونی برای راهبرد این خودروساز در مورد چگونگی ادامه فروش خودرو و کسب درآمد در حین تغییر به تولید روبوتاکسی‌‌‌‌ها و روبات‌های انسان‌‌‌‌نما محسوب می‌شود.

فروش مدل‌های جدید تسلا در سراشیبیبه گزارش خودروکار - فروش خودروهای برقی از پایان سپتامبر که دولت ترامپ اعتبار مالیاتی فدرال هفت‌هزار و ۵۰۰دلاری را لغو کرد، به‌طور گسترده کاهش‌یافت. تسلا در اکتبر برای مقابله با کاهش تقاضا، نسخه‌‌‌‌های ساده‌‌‌‌تر شاسی‌‌‌‌بلند «مدل وای» و سدان کامپکت «مدل سه» خود را با قیمتی حدود پنج‌هزار دلار کمتر از مدل‌های پایه قبلی عرضه کرد.پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نسخه‌‌‌‌های استاندارد، فروش در نوامبر را تقویت کند اما طبق داده‌های شرکت «کاکس اتوموتیو»، کل فروش تسلا حدود ۲۳‌درصد کاهش‌یافت و در مقایسه با ۵۱‌هزار و ۵۱۳ دستگاه خودرو سال‌گذشته، به ۳۹‌هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید.

به‌نظر می‌رسد این کاهش فروش نشانگر این مطلب است که تقاضای کافی برای انواع مدل‌های استاندارد که قرار بود پس از انقضای اعتبار مالیاتی، فروش را افزایش دهند، وجود ندارد، همچنین در این بین اتفاقی که رخ‌داد این بود که فروش مدل‌های استاندارد، فروش مدل‌های گران‌‌‌‌قیمت به‌ویژه «مدل سه» را تحت‌‌‌‌الشعاع قرارداد. داده‌‌‌‌ها نشان می‌دهد؛ فروش کلی خودروهای برقی در آمریکا در نوامبر بیش از ۴۱‌درصد کاهش‌یافت و سهم بازار تسلا از ۴۳.۱‌درصد به ۵۶.۷‌درصد افزایش ‌یافت. ایسنا

برچسب ها: تسلا
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار