به گزارش خبرنگار خودروکار - نخستین سدان گروه ارین پارس موتور از سوی خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو مورد تست و بررسی قرار گرفت که به گفته اکثر آن ها، شتابگیری، فرمان پذیری و سیستم تعلیق مناسب از جمله نقاط قوت لاماری اکو به حساب می آید.
لاماری اکو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۹۵ اسببخار، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و کابینی جذاب، جوان پسند و متفاوت بهره می برد.
فضای داخلی لاماری اکو با خطوط رنگی به همراه فرمان DCut نمای اسپرت این خودرو را تکمیل کرده است. نمایشگر عمودی ۱۳ اینچ و پشتآمپر دیجیتال ۷ اینچ در کنار صندلیهای باکِت جلو نمای کابین را به یک خودروی مدرن شبیه کرده است.
نمای بیرونی این خودرو نیز دارای جذابیت های متعددی است که می توان به چراغهای زاویهدار، جلوپنجره سهبعدی و ورودیهای بزرگ هوا اشاره کرد که تصویری از یک خودروی مسابقه ای را تداعی می کند. در نمای عقب نیز چراغهای یکپارچه و کیت بدنه شامل بال عقب و دیفیوزر، ظاهر خودرو را کاملاً اسپرت و خاص کرده است.
یکی از نقاط قوت این خودرو سیستم پایداری آن است. نکته ای که اکثر خبرنگاران در تست این خودرو به آن اشاره کردند بنابراین ترکیب مکفرسون جلو و تویستبیم عقب، سواری متعادل و قابلقبولی ارایه می دهد.
دوربین ۵۴۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار باز شدن درب، کنترل پایداری، ورود بدون کلید، سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد و شارژر بیسیم در کنار امکاناتی همچون کمربند ایمنی سه نقطه برای همه سرنشینان، سیستم اخطار بازشدن درب،سیستم توقف خوروکار، هشدار خروج از پارک،۴ عدد کیسه هوا راننده ، سرنشین و جانبی،ترمز پارک برقی، صندلی شاگرد ۴ جهته برقی دارای گرم کن و ۶ جهته راننده، آینه های جانبی مجهز به تنظیم برقی و تاشوندگی خودرکار این خودرو به یک خودروی اقتصادی خاص تبدیل کرده که بی شک جایگاهی ویژه به خصوص در میان جوانان خواهد داشت و لاماری اکو را ار میان سدان های مونتاژی به یک انتخاب درست تبدیل خواهد کرد.
گفته می شود نزدیکترین رقیب اکو، آریزو ۶ GT و جک J7 است که از نظر قدرت تقریباً برابر است و حال باید دید با ورود به بازار و با قیمت تقریبی بیش از دو میلیارد تومانی این خودرو چه جایگاهی برای آن تعریف خواهد شد.











