کد خبر: ۶۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۵

عضو هیات رییسه انجمن قطعه سازان کشور:پشتیبانی مدیریت جدید ایرانخودرو از قطعه سازان اتفاقی بی سابقه است

امیرحسین جلالی، عضو هیئت‌رئیسه انجمن قطعه‌سازان، با اشاره به عملکرد ایران‌خودرو پس از واگذاری مدیریت به بخش خصوصی، دستاوردهای این شرکت را در حمایت از زنجیره تأمین «بی‌سابقه» توصیف کرد.

عضو هیات رییسه انجمن قطعه سازان کشور:پشتیبانی مدیریت جدید ایرانخودرو از قطعه سازان اتفاقی بی سابقه استبه گزارش خودروکار -  به گفته او، ایران‌خودرو در شش‌ماهه نخست سال جاری موفق شده است که مطالبات ۶۰ روزه قطعه‌سازان را از طریق خرید دین و همراه با بهره مربوطه پرداخت کند که اقدامی کم‌سابقه در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران خودرو همچنین توانسته حجم مطالبات سررسیدشده قطعه‌سازان را از ۱۸ هزار میلیارد تومان به ۳.۵ هزار میلیارد تومان کاهش دهد.

به گفته جلالی، در شرایطی که سایپا با کاهش حدود ۳۹ درصدی تولید مواجه شده و سایر خودروسازان نیز افت تولید داشته‌اند، ایران‌خودرو تا پایان مرداد ۲۰۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و معادل سال گذشته به اهداف تولید دست یافته است.

به این ترتیب، ۵۷ درصد کل تولید خودرو کشور در نیمه نخست سال به ایران‌خودرو اختصاص یافته که جلالی آن را «دستاوردی درخشان برای تولید و حمایت از قطعه‌سازان داخلی» می‌داند.

این عضو هیئت‌رئیسه انجمن قطعه‌سازان در عین حال تأکید کرد: بخش زیادی از تمرکز ما روی مشکلات سایپاست، اما نباید فراموش کنیم که بخش عمده پوشش مالی این مشکلات از طریق منابع ایران‌خودرو صورت می‌گیرد. در حالی‌که ایران‌خودرو بیشترین حمایت را از تولید داخل داشته، اکنون تحت فشار مخالفان خصوصی‌سازی قرار گرفته است.

جلالی با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها افزود: به جای توجه به این آمار و ارقام روشن که نشان‌دهنده عملکرد موفق بخش خصوصی است، انتشار اخبار تخریب‌کنندگان خصوصی‌سازی و طرفداران مدیریت دولتی در گروه‌ها بی‌انصافی است. موفقیت خصوصی‌سازی باید دیده و تقویت شود.

جلالی می‌گوید: از وزارت صمت و مدیرکل حقوق عامه دادستانی کل کشور می‌خواهیم منافع عمومی این صنف بزرگ را در نظر بگیرند و به هر دو خودروساز توجه ویژه داشته باشند؛ به‌ویژه در زمینه اصلاح قیمت‌های فروش سایپا، کاهش فشارهای تعزیراتی بر ایران‌خودرو و هیئت‌مدیره آن و همچنین ارائه کمک‌های مالی و اعتباری به هر دو شرکت.

او تأکید کرد: با شرایط کنونی سایپا، اگر ایران‌خودرو قدرتمند و پایدار نباشد، صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور نیز به زمین خواهد خورد و پیامدهایی چون بیکاری گسترده و بی‌نظمی‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. خبر قطعه

برچسب ها: قطعه سازان
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار