او ادامه داد: ما در این قرارداد به دنبال چند مساله بودیم، اینکه سهم ساخت داخل را در این قرارداد بیشتر کنیم، صادرات با مسئولیت رنو باشد، مرکز A&D رنو در ایران واقع شود و نیز ۳۰ درصد تولید سالیانه صادر شود.
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه قرارداد رنو با سختیهایی روبرو و زمانبر بود، بیان کرد: تقریبا قرارداد ما با رنو تمام شده است و آخرین گروه این شرکت به هفته آینده به ایران میآیند و احتمالا قرارداد نهایی میشود.
معظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مخالفتهایی در مسیر امضای این قرارداد وجود داشت و نیز شرکت سایپا علاقهای به امضای این قرارداد ندارد، عنوان کرد: بنرو تمام شده و مسالهای در این رابطه وجود ندارد و در ازای بدهیهایی که سایپا به ایدرو داشت برداشته شد.
او افزود: بنرو بین رنو و ایدرو مدنظر قرار میگیرد و ما آن را از سایپا طلبی که وجود داشت خریداری کردیم. علاوه بر این باید در مورد مخالفتهایی که عنوان میشود بگویم مخالفت طبیعت دموکراسی است.
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اینکه ایدرو جدی پای قرارداد رنو ایستاده است، اظهار کرد: اگر ما در مورد فعالیتهایمان جدی نبودیم نمیتوانستیم ۴۰ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی در کشور ایجاد کنیم. ما فکر میکنیم هرچه رقابت بیشتر باشد مردم بیشتر از این مساله استفاده میکنند و بهره خواهند برد، اما هرقدر انحصار بیشتر باشد به مردم فشار بیشتری میآید.
معظمی با طرح این پرسش که به چه دلیل مردم باید خودروهایی سوار شوند که سالهاست از طول عمر آن میگذرد، در مورد نهایی شدن قرارداد رنو و نیز آغاز تولید در این رابطه، گفت: هفته آینده آخرین گروه این شرکت به ایران میآیند و امیدواریم که قرارداد نهایی شود. علاوه بر این از اواسط سال آینده تولید در بنرو با لایسنس رنو آغاز میشود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/