کد خبر: ۶۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۴

نسخه توربوشارژ تارا V4 با موتور EFP معرفی شد

ایران‌خودرو در ادامه مسیر به‌روزرسانی و ارتقای محصولات خود، نسخه جدید تارا V4 مجهز به موتور ارتقایافته EFP توربوشارژ را به نمایشگاه شیراز آورده است. پیشرانه‌ای که با تغییرات عمیق فنی نسبت به موتور پیشین، نسل جدیدی از توان، راندمان و تطابق با استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت را به همراه دارد.

نسخه توربوشارژ تارا V4 با موتور EFP معرفی شدبه گزارش خودروکار - - موتور EFP (که به آن EF7 پلاس نیز گفته می‌شود) با حجم ۱۶۵۰ سی‌سی و اعمال تغییراتی در بخش‌هایی نظیر میل‌لنگ، میل‌سوپاپ، سرسیلندر، شاتون، رینگ و پیستون، توانسته قدرتی معادل ۱۶۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این ارقام، تارا را به یکی از پرقدرت‌ترین سدان‌های تولید داخل تبدیل می‌کند.
این نسخه از تارا با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن از ۱۳ ثانیه به ۹ ثانیه کاهش یافته است؛ درحالی‌که مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش اعلام شده و در کنار عملکرد قوی، بهینه‌سازی مصرف انرژی را نیز هدف گرفته است.
از دیگر ویژگی‌های این موتور جدید، توانایی پاس کردن استانداردهای روز آلایندگی و مصرف سوخت است؛ موضوعی که نشان از رویکرد آینده‌نگرانه ایران‌خودرو در توسعه قوای محرکه و حرکت به سمت موتورهای کم‌مصرف، پرقدرت و سازگار با محیط‌زیست دارد.

نسخه جدید تارا V4 علاوه بر پیشرانه، در سایر بخش‌های فنی نیز دستخوش بازنگری شده و با ارتقای مجموعه قوای محرکه، تجربه‌ای متفاوت از رانندگی در سدان‌های تولید داخل را نوید می‌دهد.
تارا V4 نه تنها در بخش قوای محرکه، بلکه در حوزه ایمنی، راحتی و امکانات هوشمند نیز ارتقای چشم‌گیری را تجربه کرده است. مهم‌ترین آپشن‌ها و سامانه‌های ایمنی و رفاهی این خودرو؛ شامل کروز کنترل، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)، سامانه کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضد قفل (ABS)، سنسور باران برای عملکرد خودکار برف‌پاک‌کن‌ها، سنسور فشار باد تایر (TPMS)، چراغ روشنایی روز (Daylight) و سامانه روشنایی خودکار چراغ‌ها (Auto Light) هستند.

برچسب ها: ایران خودرو
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار